شناسهٔ خبر: 23723067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

نجات از قصاص چشم با گزارش پزشکی قانونی

فردی که به اتهام نابینا کردن چشم مردی جوان با ضربه قمه در آستانه قصاص چشم قرار داشت، با گزارش پزشکی قانونی از این مجازات گریخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، 25 اسفند 94، نزاع سه مرد جوان در شرق تهران به نابینا شدن وحید از ناحیه یک چشم منجر شد. او پس از بهبود یافتن شکایت کرد و با دستگیری ضارب، پرونده برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. وحید در جلسه محاکمه درخواست قصاص کرد و گفت: «آن روز در شرق تهران مشغول پیادهروی بودم که ناگهان متهم و دوستش از ماشین پیاده شدند. آنها به من حمله کردند و متهم با قمه ضربهای به چشم راستم زد و باعث نابیناییام شد. من قصاص میخواهم.» سپس متهم گفت: «آن روز به خاطر اختلافات مالی سراغ وحید رفتم، اما هیچ ضربهای به چشمش نزدم.»

قضات دادگاه برای صدور حکم از پزشکی قانونی خواستند امکان قصاص چشم را بررسی کند، اما آنها پس از معاینه شاکی اعلام کردند امکان این مجازات وجود ندارد. همین موضوع باعث شد متهم به حبس و پرداخت دیه محکوم شود. این حکم به دلیل برخی نواقص در دیوانعالی کشور شکست و برای بررسی مجدد به شعبه دوم دادگاه ارجاع شد.

صبح دیروز، شاکی بار دیگر درخواست مجازات کرد. سپس متهم گفت: «من یک فقره چک به دختری به نام نازنین داده بودم که با وحید دوست بود. نازنین این چک را به وحید داده بود و من هم روز حادثه برای گرفتن آن به شرق تهران رفتم، که بین ما درگیری رخ داد. من ضربهای به چشم وحید نزدم و بیگناهم.» حکم دادگاه بزودی صادر میشود.

نظر شما