شناسهٔ خبر: 23723062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

شلیک مامور پلیس جان پسر نوجوان را گرفت

ماموری که متهم است هنگام دستگیری متهم نوجوان، بدرستی از قانون به کارگیری سلاح استفاده نکرده بود، بزودی به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری محاکمه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، روزهای پایانی اسفند 93 پنج مرد و یک زن به دادسرای شهید محلاتی آمدند و از افرادی شکایت کردند که معلوم شد آنها خودروهای شاکیان را تخریب کرده و با انداختن نارنجک دست ساز به خانه شاکی زن، بخشی از خانه اش را تخریب کردهاند. ماموران پلیس امنیت در تلاش برای دستگیری متهمان فراری بودند که ردپای یک پسر نوجوان که سابقه کیفری در زمینه کیفقاپی داشت و با سپردن وثیقه آزاد شده بود، در این ماجرا بهدست آمد. ماموران ظهر چهارم فروردین 94 او را حوالی محله پرستارجنوبی در حالی که با موتورسیکلت در حرکت بود، شناسایی کردند. متهم برای فرار وارد خانه شد که خانوادهاش سعی کردند موجبات فرار او را فراهم کنند. متهم نوجوان از راه پشتبام به حیاط همسایه مجاور پرید. مامورجوان برای جلوگیری از فرار پسر نوجوان دو گلوله شلیک کرد تا مانع فرار وی شود که تیر دوم او به تنه پسر نوجوان اصابت کرد و باعث مرگ وی شد. با شکایت خانواده پسر نوجوان، پروندهای در دادسرای جنایی تهران تشکیل و تحقیقات درباره این شلیک مرگبار آغاز شد. مامور جوان میگفت قانون بهکارگیری سلاح را رعایت کرده و کارشناسان اسلحهشناسی پلیس نیز گفتههایش را تائید میکردند. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه با دستور بازپرس سجاد منافیآذر، مامور جوان که با سپردن قرارقانونی تا روز دادگاه آزاد شده بود به محل حادثه منتقل شد و صحنه جنایت را بازسازی کرد و چندروز پیش برای آخرین جلسه تحقیقات به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمد و به بازپرس پرونده گفت: آن روز من و همکارم برای دستگیری پسر نوجوان به خانهاش رفتیم که او از دستم فرارکرد. او از پشتبام داخل حیاط پرید. من با استفاده از قانون بهکارگیری سلاح تیرهوایی شلیک کردم. بهخاطر ارتفاع بلند پشتبام تا حیاط خانه کناری نتوانستم به آنجا بپرم. همان موقع برادر متهم به من حمله کرد. میخواست مرا خلع سلاح کند که در این جدال ایرانیت زیر پایمان شکست و تیری از سلاحم شلیک و به بدن متهم فراری اصابت کرد و باعث مرگش شد.

پس از تحقیقات، پرونده او به اتهام مباشرت در قتل عمدی پسر نوجوان بهدلیل رعایت نکردن مقررات قانون بهکارگیری سلاح، با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال خواهد شد.

نظر شما