شناسهٔ خبر: 23723037 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

علی‌اکبر صادقی از تجربیاتش گفت

نشست خبری «نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی» با حضور وی، فرشته موسوی و علی بختیاری، نمایشگاه‌گردان‌ها و علی‌محمد زارع، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران دیروز در این موزه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، صادقی در این نشست با اشاره به پیشینه هنری خود گفت: از 15سالگی نقاشی را بهصورت جدی شروع کردم، یکی از موضوعاتی که بابت آن خوشحالم، این است که کلاس هفتم از بس نقاشی میکردم مردود شدم! پدرم عصبانی شد و وسایل نقاشی ام را جمع کرد. دو سالی را با تجدیدی قبول شدم تا اینکه دوباره کلاس نهم رد شدم، پدرم از پس من برنیامد.

وی ادامه داد: ششم متوسطه که بودم همه معلمهای دیگر فهمیده بودند من نقاش میشوم، بنابراین کمک کردند و یکضرب کنکور دانشکده هنرهای زیبا با رتبه عالی قبول شدم. همانجا بود که ویترای (شیشه نقاشیشده) را که با ویتراهای کلیسا تفاوت دارد، ابداع کردم.

نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علیاکبر صادقی، از 18 بهمن امسال تا 25فروردین 1397 در موزه هنرهای معاصر تهران برپا خواهد شد. در این نمایشگاه بیش از 200 اثر هنری از آثار نقاشی، نقاشی دیواری، مجسمه، طراحی، طراحی روی شیشه، تصویرسازی و نیز فیلمهای نادری از هنر پویانمایی از این هنرمند به نمایش درمیآید.

برچسب‌ها:

نظر شما