شناسهٔ خبر: 23722796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

نگاه

بهره بردن از یک نظرسنجی معتبر و علمی

درخصوص مصاحبه دوشنبه‌شب جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم، چند نکته را عرض می‌کنم.

صاحب‌خبر -

1ـ یکی از نکات مثبت این مصاحبه تاکید رئیسجمهور محترم بر همت و تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم بود و اینکه دولت، مردم را فراموش نخواهد کرد و در کنارشان خواهد بود. تاکید ایشان بر پیگیری جدی حل کامل مشکلات باقیمانده مالباختگان موسسات مالی و اعتباری، طرح اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن در بافتهای فرسوده، تاکید بر موقتی بودن نوسانات نرخ ارز و تکذیب شایعه برنامهریزی دولت برای افزایش نرخ ارز و جبران کسری بودجه و مهمتر از همه تاکید ایشان مبنی بر اینکه هدف دولت، ایجاد آرامش در جامعه و مانع شدن از شکلگیری تنشهای بیمورد در اجتماع است. این موارد نکات مهم و مثبت مصاحبه دوشنبهشب جناب آقای روحانی بود.شاید بههمین دلیل است که رسانههای بیگانه و برخی افراد و جریانها از سخنان ایشان بشدت ناراحت شدند، زیرا آنها همواره بهدنبال ایجاد تنش، دودستگی، دوقطبیهای کاذب و اختلاف و التهاب در جامعه هستند.

2ـ مجری محترم این مصاحبه، چهرهای شناخته شده برای مردم بود و اکنون نیز برنامه ثابتی را هر روز در آنتن شبکه سه سیما دارد. در مجموع اجرای ایشان خوب بود اما بهنظر میرسد اینگونه مصاحبهها نیازمند مجریان و کارشناسان تخصصی است. به هر حال بحث و گفتوگو درباره لایههای مختلف مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، موضوع مهمی است که جامعه نیازمند آن است؛ بخصوص اگر این گفتوگو با شخص اول اجرایی کشور باشد. دیدگاه بنده این است که گفتوگوهای بعدی با فاصله کمتر و با چارچوب تخصصی و با حضور کارشناسان آن حوزهها برگزار شود. بهعنوان مثال یک گفتوگوی مشروح با رئیسجمهور محترم، درخصوص مسائل و مشکلات اقتصادی و راه حلها برگزار شود که کارشناسان موافق و منتقد مشی اقتصادی دولت حضور داشته باشند.

3ـ خوب است که همانند برخی کشورها بعد از گفتوگوی رئیسجمهور، یک نظرسنجی معتبر و علمی برگزار و نتایج آن سریع به اطلاع مردم رسانده شود. در این کشورها، رسانههای ملی آنها مسئول برگزاری نظرسنجیها هستند.

سیدمهرداد سیدمهدی

رئیس خبرگزاری صداوسیما

نظر شما