شناسهٔ خبر: 23722699 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بانک و بیمه

صاحب‌خبر -

امکان انجام پرداخت
 با کیف پول همراه پاسارگاد 

بانک‌پاسارگاد در ابتکاری دیگر، از طریق ارایه خدمت کیف پول همراه پاسارگاد (کیپاد)، امکان انجام پرداخت از طریق تلفن‌همراه را برای مشتریان خود فراهم کرده‌است. به گزارش روابط‌عمومی‌بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌‌عمومی‌این بانک، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش روزافزون نقش تلفن‌همراه در زندگی شهروندان و همگام با توسعه فناوری و ابزارهای پرداخت در بانکداری و صنعت پرداخت، عرصه مناسبی برای بکارگیری تلفن‌همراه در پرداخت‌های روزمره پدید آمده‌است. در این میان، بانک‌پاسارگاد، با اتکاء به توان فنی شرکت فناپ – از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد- و با مشارکت شرکت ایرانسل، اقدام به طراحی و راه‌اندازی سرویس نوآورانه کیف پول همراه پاسارگاد با نام تجاری کیپاد کرده‌است. 
وی افزود: سرویس کیپاد بر بستر NFC طراحی شده و در حال حاضر صرفاً برای گوشی‌های تلفن‌همراه اندرویدی مجهز به فناوری NFC و با بکارگیری سیم‌کارت‌های NFC ایرانسل قابل استفاده است.مشاور مدیرعامل بانک‌پاسارگاد ادامه داد: کیپاد (کیف پول همراه پاسارگاد) این امکان را برای دارندگان این سرویس فراهم می‏سازد تا پرداخت‌های با سقف پنجاه هزار تومان را در پایانه‌های فروشگاهی مجهز به سرویس پذیرش کیپاد و بی‌نیاز از کارت‏های بانکی، بدون رمز و با حداکثر سرعت و سهولت انجام دهند. سرویس کیپاد همچنین به واسطه حذف نیاز به اعلام رمز عبور، ضمن جلوگیری از ایجاد مخاطرات ناشی از اعلام رمز عبور به سودجویان، امنیت ویژه‌ای را برای منابع مالی کاربران به ارمغان می‌آورد.  وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در حال‌حاضر هم‌میهنانمان در شهرهای مشهد مقدس و قزوین امکان بهره‌مندی از این خدمت را دارند تصریح کرد: کاربران این سرویس در هر یک از شهرهای تحت پوشش می‌توانند ضمن پرداخت هزینه سفرهای مبتنی بر ناوگان حمل و نقل عمومی‌(اتوبوس، قطار شهری و موارد مشابه)، سایر پرداخت‌های خرد روزمره خود در خرده‌فروشی‌ها (نظیر سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها، کیوسک‌های مطبوعاتی، دفاتر تایپ و تکثیر و ...) و اماکن عمومی‌و تفریحی (نظیر شهربازی‌ها و پارکینگ‌های عمومی) را از طریق تلفن‌همراه و مبتنی بر کیپاد انجام دهند. البته این امر مستلزم تجهیز مراکز ذکر شده به ابزار پذیرندگی کیپاد بوده که به تدریج انجام خواهد پذیرفت.

بهره‌برداری از سامانه و چک‌های صیاد 
در بانک مسکن 

بانک مسکن به منظور حفاظت از حقوق دارندگان دسته چک در مقابل انواع جعل و سوءاستفاده و از طریق سامانه صیاد(صدور یکپارچه الکترونیک دسته‌چک)، شفافیت هر چه بیشتر فضای کسب و کار را برای پذیرندگان چک‌ها فراهم آورد. 
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به منظور ایجاد قابلیت کنترل‌های سیستمی‌و همچنین در نظر گرفتن الزامات ناظر بر طراحی چک و تکمیل اهداف عالی سامانه ملی چکاوک، پروژه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیک دسته‌چک) را به عنوان فاز دوم سامانه چکاوک، طراحی و راه‌اندازی نموده است تا علاوه بر حفاظت از حقوق دارندگان دسته‌چک در مقابل انواع جعل و سوءاستفاده، شفافیت هر چه بیشتر فضای کسب و کار را نیز برای پذیرندگان چک‌ها فراهم آورد. در نهایت این امر باعث افزایش مقبولیت و اعتبار چک و کارآمدی مجموعه شبکه بانکی و دستگاه‌های انتظامی، قضایی در حفاظت از اموال مردم و مقابله با بزه و تخلف شود.

اشتغال با طعم تسهیلات بانک ملی ایران 

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری، تسهیلات حمایتی قابل توجهی را در بخش‌های مختلف اقتصادی با رویکرد اشتغال زایی و رونق بنگاه‌های تولیدی پرداخت کرده است.به گزارش روابط عمومی‌بانک ملی ایران، با توجه به محوری بودن بحث اشتغال در سال جاری، این بانک حمایت از بنگاه‌های مختلف اقتصادی را در دستور کار قرار داده و از جمله این اقدامات می‌توان به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید، تسهیلات سرمایه ثابت، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و... اشاره کرد.
در همین راستا بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 57 هزار فقره تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال به ارزش 75 هزار و 248 میلیارد ریال پرداخت کرده که بالغ بر 14 درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک در مدت مذکور را شامل می‌شود.همچنین تسهیلات اعطایی به بخش بازرگانی شامل تسهیلات حمایت از کسب و کارها و رونق بازار نیز به ارزش 48 هزار و 404 میلیارد ریال در حدود 93 هزار فقره است.بانک ملی ایران طی نه ماه ابتدای سال جاری، 12 هزار و 831 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت بخش‌های تولیدی صنعت و معدن و کشاورزی شامل طرح‌ها، پروژه‌ها و... نیز در 11 هزار و 307 فقره پرداخت کرده است.
سهم تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... نیز از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران طی این مدت، بیش از 43 هزار و 500 فقره به ارزش شش هزار و 433 میلیارد ریال بوده است.

تشریح دستاوردهای ارزشمند بانک سپه

با اجرای برجام و خروج بانک سپه از فهرست تحریمها دریچه بانکداری بین‌المللی به روی بانک سپه گشوده شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، مدیرعامل بانک سپه با ارسال نامه به وزیر امور خارجه ضمن تبریک دومین سال خروج این بانک از تحریم‌ها و قدردانی از تلاشهای صورت گرفته توسط مسئولین عالی رتبه کشور در این خصوص، مهمترین دستاوردهای این بانک را در دوره دو ساله پسابرجام تشریح کرد.‌ 
محمدکاظم چقازردی در نامه خود خطاب به دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آورده است: بدینوسیله مراتب سپاس و قدرانی اینجانب، هیأت مدیره و خانواده بزرگ این بانک بابت دستاورد بزرگ خروج نام بانک سپه از فهرست تحریم‌های ناعادلانه بین المللی به حضور جنابعالی و کلیه همکاران ارجمندتان تقدیم می‌نمایم.
چقازردی در ادامه نامه خود آورده است: بانک سپه به عنوان طلیعه دار تاریخ بانکداری ایران به واسطه نقش آفرینی مؤثر در اقتصاد کشورمان پیش از آغاز تحریم‌ها در ابتدای سال 1386 مورد تحریم سازمان ملل قرار گرفت و مجبور به توقف فعالیت‌های بین‌المللی خود به مدت 9 سال شد که اثرات و تبعات این توقف بر کلیه بخش‌های بانک محسوس بود و مسایل و مشکلاتی را در پی داشت.

ارسال پیامک واریز و برداشت
 برای حسابهای بانک تجارت

بانک تجارت از این پس کلیه تراکنش‌های انجام شده بر روی حساب‌های مشتریان را بدون محدودیت در مبلغ تراکنش از طریق پیامک لحظه ای به اطلاع آنان خواهد رساند.  روابط عمومی‌بانک تجارت با اعلام این خبر افزود: از دهم بهمن ماه پیامک لحظه ای واریز و برداشت از حساب بدون محدودیت در مبلغ تراکنش برای آن دسته از مشتریان که درخواست استفاده از سرویس ارسال پیامک لحظه ای را به بانک ارائه داده اند ارسال خواهد شد. 
از جمله مزایای استفاده از خدمات پیامکی می‌توان به اطمینان خاطرمشتریان از صحت عملیات دریافت ، پرداخت و انتقال وجه به حساب اشاره کرد و این امکان را فراهم می‌کند تا مشتری در کوتاهترین زمان ممکن از هرگونه تراکنش حساب خود مطلع شده و امنیت استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک  افزایش یابد. در این خبر آمده است: ارسال پیامک لحظه ای برای مشتریان کاملا اختیاری بوده و تنها در صورت تمایل و درخواست مشتری و با پرداخت کارمزد سالیانه به مبلغ 100.000 ریال انجام خواهد شد. 
 

نظر شما