شناسهٔ خبر: 23722695 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با رویکرد ترویج سبک زندگی ایثارگران

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با شعار «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آسایش» برگزار می‌شود، یکی از اهداف این جشنواره را ترویج سبک زندگی ایثارگران با هدف ایجاد آرامش در جامعه دانست.
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد دیروز در نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها را رویکرد فرهنگی متفاوت آن دانست و گفت: بی‌شک مهم‌ترین و اصیل‌ترین بخش این رویکرد فرهنگی متفاوت، فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی، فداکاری و شهادت است.
وی افزود: مهم‌ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حفظ، انتشار و تعالی این فرهنگ اصیل است، هرچند که در کنار این وظیفه فعالیت‌های گوناگون دیگری را نیز انجام می‌دهد، اما تمام این فعالیت‌ها نیز در راستای رسیدن به همین هدف متعالی است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف فعالیت‌های این معاونت پرداخت و گفت: وظایف عمده این معاونت در بخش‌های آموزشی، تبلیغات، انتشارات، اسناد، فعالیت‌های هنری و تلویزیونی، ورزش و برگزاری اردوها تعریف شده است.
حجت‌الاسلام کاویانی راد هنر را مهم‌ترین ابزار انتقال پیام دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بر همین اساس تلاش‌های زیادی برای خلق آثار هنری تأثیرگذار داشته است که از بین آن‌ها می‌توان به تولید 10 فیلم سینمایی، 5 سریال، بیش از 1000 برنامه رادیویی در طول یک سال گذشته، تولید مستندها و برنامه‌های کوتاه، تولید سمفونی ایثار در 4 مرحله و برگزاری مسابقات فیلم‌نامه‌نویسی اشاره کرد.
وی افزود: دومین جشنواره ملی فیلم ایثار با شعار «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آسایش» و با همکاری شبکه مستند سیما برگزار می‌شود. اعتقاد داریم آسایش، امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثارگران و فداکاری‌های آنان است و ترویج سبک زندگی این عزیزان می‌تواند تأثیر خوبی در ایجاد آرامش در جامعه به‌خصوص در میان جوانان داشته باشد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اهداف این جشنواره گفت: تشویق و ترغیب فیلم‌سازان به تولید آثار با موضوع ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی، تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت در سطح کشور و ترغیب و تشویق جوانان هنرمند جامعه اسلامی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ابزارهای هنری از جمله اهداف این جشنواره هستند.
حجت‌الاسلام کاویانی راد «ایثار و شهادت»، «ایثار اجتماعی» و «ایثار و بصیرت» را به‌عنوان بخشی از موضوعات این جشنواره عنوان کرد و گفت: «ایثار و سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت زندگی شهدا، جانبازان و آزادگان»، «ایثار و اقتصاد مقاومتی»، «ایثار و جنگ نرم»، «ایثار و آسیب‌های اجتماعی»، «ایثار و شهدای مدافع حرم»، «ایثار و کارآفرینی»، «ایثار، بیداری اسلامی و مقابله با اسلام هراسی»، «ایثار و زنان جانباز»، «ایثار و همسران جانبازان»، «ایثار و امید به آینده»، «ایثارگران و فضای مجازی»، «ایثارگران، مشارکت‌های اجتماعی و اقدامات خیرخواهانه» و «ایثار و انقلاب اسلامی» از جمله موضوعات دیگر این جشنواره هستند.
وی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بنیاد ارتقای دانش و مهارت جامعه ایثارگری و منابع انسانی سازمانی است و این دغدغه مهم سبب شد که بنیاد به دنبال ایجاد مراکزی برای ارتقای دانش و مهارت ایثارگران و کارکنان برود که این اقدام مناسب و اثربخشی بوده است و گروه‌های زیادی از مخاطبین انگیزه لازم را برای تعالی علمی و بروز توانایی‌ها پیدا کرده‌اند.
وی ادامه داد: این مراکز دانشگاهی باعث شد ایثارگران و کارمندان بنیاد موقعیت قبلی خود را به سمت شرایط بهتر تغییر دهند و تعداد زیادی از آنها فرصت رشد علمی و افزایش مهارت‌های اجتماعی را پیدا کردند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با اشاره به فعالیت ده مرکز علمی زیرمجموعه بنیاد از دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه مزایای ایجاد این مراکز در زمینه و راهبردهای مختلف این مراکز به خصوص ارتباط ساختاری آنها اصلاحاتی نیاز دارد و زمینه‌های همکاری این مراکز با بنیاد باید به خوبی تبیین شود. 
 

نظر شما