شناسهٔ خبر: 23722693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

اجرای طرح ترافیک جدید از فروردین ۹۷

ایسنا: شهردار تهران درخصوص شکایت ناجا از شهرداری توضیحاتی بیان کرد.محمدعلی نجفی در حاشیه ششمین همایش ملی «مدیریت آلودگی هوا و صدا» و در جمع خبرنگاران گفت: من اعلام نکرده بودم که با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قراردادی منعقد شده بلکه با فردی حقیقی که عضو دانشگاه پلیس بوده قرارداد بسته شده، در حقیقت با یک شخص حقیقی قرارداد را بسته‌ایم. این موضوع توسط مرکز ارتباطات ما نیز مورد تاکید قرار گرفت اما ظاهرا مسئولین ناجا به این نکته توجه نکرده‌اند و شکایتی را مطرح کردند.وی درباره اجرای طرح ترافیک جدید گفت: انشاءالله طرح ترافیک جدید از فروردین سال آینده اجرا می‌شود و در حال حاضر شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران آن را به تصویب رسانده، البته طرح تصویب شده با طرح اولیه متفاوت است. چرا که ما برای همراهی بیشتر برخی اجزای آن را حذف کردیم. در شورای شهر تهران نیز کلیات آن به تصویب رسیده و امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده جزئیات آن نیز در شورا طرح شود. در حال حاضر مانعی برای اجرای این طرح از فروردین سال آینده وجود ندارد.وی تاکید کرد: با اجرای این طرح بر اساس پیش‌بینی ما ۲۰ تا ۲۵ هزار دستگاه ورودشان به محدوده طرح کاهش پیدا می‌کند که به تبع آن درآمد شهرداری از این محل کاهش پیدا می‌کند.

طرح فضاهای محلی 
محور اصلی جشنواره مشکات است

گروه اجتماعی: ارائه طرح‌های خلاقانه مطابق با فضاهای محله‌‌ای محور اصلی آثار منتخب در جشنواره امسال مشکات خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک‌، بی‌نظیر سیاوشی مدیر اداره آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری منطقه یک در جلسه توجیهی ثبت آثار مشکات 96 با بیان این خبر اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی باید مطابق با شاخص‌های ارزیابی و دستورالعمل‌ها‌ی ابلاغی باشد و هر ناحیه طبق نیازها و نظرات شهروندان برنامه‌های خود را در خصوص جشنواره مشکات اجرا نماید.

دیوان عدالت اداری مصوبه اخذ «هزینه خدمات مستمر» از مشترکین گاز را هم ابطال کرد

دیوان عدالت اداری‌: در پی ابطال مصوبه مربوط به دریافت آبونمان از مشترکین گاز و تغییر عنوان آن به «هزینه خدمات مستمر» از سوی شورای اقتصاد، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبه را نیز ابطال کرد.  به دنبال ابطال بخشنامه دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره اخذ هزینه آبونمان از مشترکین گاز در مرداد ماه سال جاری از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و  تعیین مهلت 48 ساعته دیوان برای حذف آبونمان از قبوض مشترکین در 19 آذر‌، شورای اقتصاد در چهارم دی ماه به پیشنهاد وزارت نفت اخذ «هزینه خدمات مستمر»  از مشترکین گاز طبیعی را تصویب کرد. به دنبال تصویب این مصوبه در شورای اقتصاد که عملاً جایگزین هزینه آبونمان و نهایتاً  منجر به اجراء نشدن مصوبه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص حذف هزینه آبونمان از قبوض مشترکین گاز طبیعی شد، طبق ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، رئیس دیوان، مصوبه شورای اقتصاد در مورد اخذ هزینه خدمات مستمر از مشترکین گاز را برای رسیدگی خارج از نوبت به صحن علنی هیأت عمومی ارائه کرد. 
بر‌اساس این گزارش در نشست سه شنبه سوم بهمن 96 ، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه شورای اقتصاد در خصوص اخذ هزینه خدمات مستمر ماهانه از مشترکین گاز طبیعی را مورد بحث و بررسی قرار داد و با اکثریت آراء این مصوبه را ابطال کرد.

آشنایی عملی نوجوانان و جوانان 
با تاریخ در بستر شهر تهران 

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ارایه راهکارهایی برای جلب توجه نوجوانان و جوانان به موضوعات تاریخی، گفت: می توان با شناسایی و احیای گذرگاه‌های تاریخی در سطح شهر این قشر  را به طور عملی با هویت تاریخی پایتخت آشنا کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری با اشاره به اینکه کالبد و روح شهر دو بخش مکمل یکدیگرند، گفت: باید با  باز زنده سازی هویت تاریخی، به کالبد شهر روح تازه ای بدمیم .وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید نسبت به هویت تاریخی شهر خود شناخت داشته باشند، افزود: نوجوانان و جوانان تنها به کمک آگاهی از تاریخ قادر خواهند بود ؛مناسبات دنیای کنونی را درک کرده و از امروز برای ساختن آینده درس بگیرند.به گفته علیرضا جعفری، شهر بستر عینی و عملی برای رشد وتحقق توسعه انسانی در راستای توسعه شهری پایدار و توسعه فرهنگی به شمار می آید.

اعمال قانون بیش‌از ۸۰۰ خودرو 
در طرح شبانه پلیس راهور

ایسنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ۷۷۰ خودرو فرسوده و فاقد معاینه فنی دراجرای طرح  امنیت شبانه پلیس خبر داد.
سردار محمدرضا مهماندار بامداد دیروز در حاشیه اجرای طرح امنیت و آرامش شبانه پایتخت گفت: نخستین مرحله از اجرای طرح امنیت و آرامش شبانه در پایخت به اجرا درآمد و پلیس راهور در این طرح حضور داشت.

پرونده تعیین جرایم باغات به شهرداری 
برگردانده شد

ایسنا: بنا بر تصمیم اعضای شورای شهر تهران، از آنجایی که تنها تعیین باغ بودن یا نبودن پرونده‌های کمیسیون ماده 7 جزو اختیارات شورای شهر است، پرونده تعیین جرایم به شهرداری برگردانده شد.
صبح دیروز درجلسه شورای شهر تهران، بررسی تخلفات دو پلاک در حوزه باغات روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و محمد سالاری با بیان اینکه در پرونده اول بین شهرداری در سال 87 و مالک توافق‌نامه‌ای انجام می‌شود، گفت: این زمین به دو قطعه تقسیم می‌شود که برای زمین اول پروانه صادر می‌شود و پرونده قطعه دوم نیز برای بررسی به شورای شهر می‌آید که براساس رأی کمیته ماده 7 این قطعه در پهنه G قرار دارد و ما نیز نظر این کمیسیون را تایید می‌کنیم.

لزوم تعیین‌تکلیف هر چه سریعتر خیابان 17 شهریور
ایلنا: عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: باید در خصوص تعیین تکلیف خیابان 17 شهریور اقدامات لازم صورت گیرد.
احمد مسجدجامعی در چهلمین جلسه علنی شورای شهر تهران بیان داشت: ایجاد پیاده‌راه 17 شهریور مصوبه شورای شهر را نداشت این پیاده‌راه موضوع مراجعات اهالی و کسبه محل بود تا آنجا که در شورای چهارم طی دو فوریت درخواست شد شهرداری طرح خود را برای ساماندهی این پیاده‌راه بدهد اما دو سال از این مصوبه گذشته و هنوز این موضوع اجرایی نشده است.
 

نظر شما