شناسهٔ خبر: 23722568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

فیلم جدید استیون سودربرگ در جشنواره برلین

صاحب‌خبر - تازه‌ترین ساخته‌های استیون سودربرگ و ژوزه پاجیلیا «یگان ویژه» کارگردان برزیلی اولین بار در دنیا امسال در جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آیند. «نامتعادل» سودربرگ با بازی کلر فوی «تاج» و هفت روز در انتبه پاجیلیا با بازی رزاموند پایک و دانیل برول، هر دو در بخش خارج از مسابقه روی پرده می‌روند. داستان تریلر جنایی «هفت روز در انتبه» در سال 1976 می‌گذرد و ماجرای یک عملیات ضدتروریستی برای نجات جان گروگان‌ها در اوگاندا را روایت می‌کند. پاجیلیا در 2008  با «یگان ویژه» جایزه خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین را برد. برگزارکنندگان جشنواره همچنین روز دوشنبه نام دو فیلم دیگر بخش مسابقه بین‌الملل را اعلام کردند: «فیلم فیلیپینی «فصل شیطان» به کارگردانی لاو دیاز و «موزه» به کارگردانی آلونسو روئیس‌پالاسیوس کارگردان مکزیکی با بازی گائل گارسیا برنال. «آگا» تازه‌ترین ساخته میلکو لازاروف کارگردان بلغار نیز اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه نمایش داده می‌شود.»
«شاهزاده شاد» اولین تجربه کارگردانی روپرت اورت درباره زندگی اسکار وایلد که به تازگی در جشنواره ساندنس روی پرده رفت در بخش ویژه برلیناله پخش می‌شود. اورت در این فیلم نقش وایلد را بازی کرده است. کالین فرث و امیلی واتسن دیگر بازیگران «شاهزاده شاد» هستند.
پرنیله فیشر کریستنسن کارگردان سوئدی «یک صابون» و «یک خانواده»که یکی از چهره‌های آشنای جشنواره برلین است، امسال با «آسترید شدن» درباره آسترید لیندگرن نویسنده سوئدی کتاب‌ «پی پی جوراب بلنده» به جشنواره بازمی‌گردد. برگزارکنندگان جشنواره برلین پیش از این در دو نوبت اسامی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل را اعلام کردند که که «خوک» به کارگردانی ‌مانی حقیقی از ایران یکی از آن‌هاست.
یک فیلم دیگر به فهرست رقبای جوایز خرس طلایی و خرس نقره‌ای این دوره جشنواره اضافه می‌شود که نام آن ششم فوریه اعلام خواهد شد. شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 تا 25 فوریه 2018 (26 بهمن تا 6 اسفند) برگزار می‌شود. توم تیکور کارگردان آلمانی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است. فیلم انیمیشن «جزیره سگ‌ها» (Isle of Dogs) به کارگردانی وس اندرسن فیلم افتتاحیه جشنواره است.

نظر شما