شناسهٔ خبر: 23722475 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

رئیس بنیاد مسکن خبر داد

پرداخت تسهیلات 2700 میلیارد تومانی در مناطق زلزله زده

صاحب‌خبر - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به میزان تسهیلات واحدهای مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت:
پیش بینی می‌شود که برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق بین 2600 تا 2700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، علیرضا تابش عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برآوردهای بنیاد مسکن این است که حدود 500 میلیارد تومان نیز به زلزله زدگان استان کرمانشاه کمک های بلاعوض پرداخت شود. وی اظهارداشت: این در حالی است که برآوردهای اولیه کارشناسان بنیاد مسکن حاکی از خسارت 2 هزار میلیارد تومانی واحدهای مسکونی در شهر و روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات بانکی به واجدین شرایط تاکنون 30 هزار نفر به بانک های عامل معرفی شده است و حدود 16 هزار واحد موفق به انعقاد قرارداد با بانک ها شده اند.
وی با بیان اینکه سقف تسهیلات بانکی برای مناطق شهری 40 میلیون تومان و روستایی 30 میلیون تومان است، گفت: از این تعداد 5200 واحد روستایی احداثی و 10 هزار واحد تعمیراتی هستند که 7 هزار واحد آن در شهر و 3 هزار واحد دیگر در روستاها قرار دارند. تابش یادآورشد: تاکنون در منطقه 12 هزار واحد مسکونی آواربرداری شده و همزمان با عملیات آواربرداری بازسازی واحدهای مسکونی نیز آغاز می شود و هیچ مشکلی در زمینه آواربرداری در منطقه نداریم و ماشین آلات کافی نیز در منطقه وجود دارد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع بر اثر زلزله استان کرمانشاه سبب شده تا 40 هزار و 545 واحد مسکونی در منطقه احداث و 59 هزار و 513 واحد تعمیر شوند. تابش اظهارامیدواری کرد: تا پایان 6 ماه نخست سال 97 عملیات تمام واحدهای مسکونی روستایی و تا پایان سال 97 تمام واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهرهای مناطق زلزله زده به قیمت سقف برسد.
وی با بیان این که در مجموع یک هزار و 590 واحد مسکونی روستا و 8 شهر بر اثر زلزله استان کرمانشاه خسارت دیدند، گفت: در 289 روستا خسارت واحدهای مسکونی برای 50 درصد است و حتی بسیاری از واحدهای مسکونی روستاییان به طور کامل تخریب شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به توزیع کانکس در منطقه بیان کرد: تاکنون 12 هزار کانکس توسط نهادهای مستقر در منطقه بین زلزله زدگان توزیع شده و 3 هزار کانکس نیز توسط خیرین به مردم تحویل شده و در مجموع حدود 15 هزار کانکس برای اسکان موقت در اختیار مردم قرار گرفته است و هیچ نگرانی در تحویل کانکس به مردم در منطقه نداریم.

برچسب‌ها:

نظر شما