شناسهٔ خبر: 23722277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز سیاست

صاحب‌خبر -

فکر می‌کنند امام رودربایستی
داشته است
خبرآنلاین نوشت: عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: نظام اسلامی باید تدبیر کند و بگذارد مردم بیایند آرام آرام حرف بزنند. مشکل ما این است که اطلاعات و آگاهی درست به مردم نمی‌دهیم.  حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا، عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: متاسفانه گروهی که ادعای اصولگرایی دارند و رسما می‌گویند «اصل دین» است «مردم‌سالاری» هم به آن «سنجاق» شده است و دلیل سنجاق‌شدنش را هم رودربایستی امام در زمان اقامت در پاریس مطرح می‌کنند  هنوز در فضای قبل از انقلاب هستند. گویا «احکام امضايی» ولی‌فقیه را نمی‌بینند. کسانی که می‌گویند در حکومت اسلامی رأی مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی ندارد نه در اصل انتخاب نوع نظام سیاسی کشور، نه در اعتبار قانون اساسی، نه در انتخاب ریاست‌جمهوری و نه انتخاب خبرگان و رهبری، ملاک اعتبار قانونی تنها یک چیز است و آن «رضایت ولایت فقیه» است، خوب این حرف برای قبل از انقلاب مناسب بود، نه برای چهار دهه بعد از انقلاب.
اشکال فعالیت‌های اقتصادی سپاه را
از مسئولان بپرسید
اعتمادآنلاین نوشت: سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت از جزییات دستور رهبری مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی سپاه و ارتش خبر ندارد اما تأکید کرد سپاه هیچ‌گاه وارد کارهای اقتصادی نشده و فقط فعالیت عمرانی در چارچوب قانون اساسی کرده است.   او  در پاسخ به این سوال که اگر سپاه وارد فعالیت‌های اقتصادی نشده است پس چرا رهبری دستور واگذاری بنگاه‌های اقتصادی این نهاد را صادر کرده‌اند، گفت: «من نمی‌دانم و باید درباره جزییات این مسأله پیگیری کنم.» کوثری در پاسخ به این سوال که آیا اشکالی در فعالیت‌های اقتصادی سپاه بود که منجر به صدور چنین دستوری هستیم نیز گفت: «اگر هم اشکالی هست باید از خودشان بپرسید و چون من در کار آن مجموعه نیستم، باید از مسئولان مربوطه آن مجموعه بپرسید.»
از گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری
 نباید انتظار نطق انتخاباتی داشت
ایسنا نوشت: قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری با مردم تنها یک گفت‌وگوی تلویزیونی بود و نباید انتظار سخنرانی در یک مناظره یا نطق انتخاباتی را در چنین برنامه‌ای از ایشان داشت.  آذر منصوری در ارتباط با گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری گفت: گفت‌وگوی شب گذشته روحانی را باید تنها یک گفت‌وگوی تلویزیونی ببینیم. این گفت‌وگو نه یک مناظره و نه یک نطق آتشین انتخاباتی بود؛ بلکه تنها یک گفت‌وگوی معمول تلویزیونی بود. با در نظر گرفتن این نکته است كه می‌توانیم این سخنرانی را نقد کنیم.  وی ادامه داد: مهمترین نقد در ارتباط با آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری به این است که فضایی ایجاد شد که انگار قرار است در این گفت‌وگوی یک ساعته آقای روحانی به همه  مشکلات اشاره کنند و راه‌حل همه ضعف‌ها را بیان کنند. باید گفت که گفت‌وگوی تلویزیونی تنها یک گفت‌وگو با مردم است و هیچ شباهتی به مناظره و سخنرانی‌های چالشی ندارد.
سوالات از روحانی، سطحی
پیش پا افتاده و غیرمعقول بود
انتخاب نوشت: محمد‌هاشمی، عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به گفت‌وگوی تلویزیونی دوشنبه شب رئیس‌جمهوری گفت: آنچه من دیشب مشاهده کردم نه گزارش بود نه سخنرانی؛ و نه اصلا این موضوع به اختیار رئیس‌جمهوری بود. ‌هاشمی افزود: در گفت‌وگوی مذکور، تنها تعدادی سوال که منتقدان و مخالفان نسبت به دولت و رئیس‌جمهوری دارند، توسط مجری پرسیده می‌شد و رئیس‌جمهوری نیز باید به همان سوالات پاسخ می‌داد. او ادامه داد: بیشتر این سوالات سطحی و پیش پا افتاده و بعضا غیرمعقول بود که هیچ ارتباطی هم به رئیس‌جمهوری و وظایف او نداشت. به‌طور مثال این‌که چرا شما با ماشین ضدگلوله از مناطق زلزله‌زده بازدید کردید؟ مگر رئیس‌جمهوری مسئول حفاظت از خودش است؟ رئیس‌جمهوری تیم حفاظت دارد که با دستورالعمل مشخصی عمل می‌کنند و ترکیب محافظان نیز معلوم است. رئیس اسبق صداوسیما با بیان این‌که باید سوالاتی طراحی می‌شد که پاسخگویی آن در سطح رئیس‌جمهوری باشد، اضافه کرد: این‌که فقط وقت تلویزیون، مردم و رئیس‌جمهوری را بگیریم که چند منتقد و مخالف راضی شوند قابل قبول نیست. 

برچسب‌ها:

نظر شما