شناسهٔ خبر: 23722133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان سیا:

گام بعدی پیونگ یانگ توسعه توان هدف قرار دادن خاک آمریکا است

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ، هدف اصلی برنامه موشکی کره شمالی را اِعمال فشار عنوان کرد و مدعی شد گام بعدی پیونگ یانگ، توسعه زرادخانه تسلیحاتی برای حمله به خاک آمریکا است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) روز سه شنبه ادعا کرد که کارکنان این آژانس اطلاعاتی بر این باورند که هدف اصلی برنامه موشکی کره شمالی تنها دفاع از خود نیست؛ بلکه اجبار و اِعمال فشار است و اینکه گام منطقی و بعدی پیونگ یانگ توسعه یک زرادخانه تسلیحاتی و توان پرتاب موشکهای متعدد به درون خاک آمریکا است.

پمپئو که در محل «مؤسسه اِمریکن اِنترپرایز» سخنرانی می کرد، در ادامه ادعاهای خود گفت که اجازه دادن به کره شمالی برای توسعه برنامه هسته ای و موشکی خود، با خطر مهم گسترش و سرایت این روند به سایر کشورها همراه است.

مدیر سازمان سیا همچنین گفت که رئیس جمهور آمریکا بر ارائه یک راه حل دیپلماتیک برای این بحران متمرکز است؛ اما آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در تلاش است که در صورت شکست راه حل دیپلماتیک، طیفی از سایر گزینه های محتمل را به «دونالد ترامپ» ارائه کند!

مایک پمپئو در ادامه مدعی شد که «گام منطقی و بعدی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، توسعه یک زرادخانه تسلیحاتی با توانِ تهدید خاک آمریکا و پرتاب چندین موشک بطور همزمان خواهد بود!»

پمپئو گفت که مقامات سازمان سیا بر این باورند که هدف رهبر کره شمالی چیزی بیش از ایجاد بازدارندگی در برابر آمریکا به منظور حفظ سلطه و حاکمیت خود است؛ و اینکه کیم جونگ اون از تسلیحات خود برای یک هدف غائی که همانا اتحاد دو کره تحت کنترل و نظارت وی باشد، استفاده خواهد کرد.

نظر شما