شناسهٔ خبر: 23722119 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ایران و بلاروس 8 سند همکاری امضا کردند

در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و بلاروس 8 سند همکاری میان دو کشور به امضا رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و بلاروس اظهار کرد: در این اجلاس دو روزه موفق شدیم نقشه راه همکاری های دو کشور را برای سالهای 2018 تا 2020 تهیه و تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: شناخت از فرصت های اقتصادی قابل مبادله بین دو کشور با ارتباط نزدیک و به روز به دست می‌آید که این شناخت مهمترین راهکار توسعه همکاری هاست.

وی در این راستا تصریح کرد: در این اجلاس توافق شد در حوزه های صنعتی، ساخت خودروهای سواری و سنگین، ماشین آلات کشاورزی و معدنی و اتوبوس های برقی و همچنین فاینانس این پروژه ها تلاش کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: توسعه همکاری های دارویی و صنایع مرتبط، عرصه جدیدی از توسعه همکاری‌های دو کشور بود که در این اجلاس مورد تفاهم قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سطح همکاری‌های فعلی بانکی 2 کشور رضایت بخش نیست، تاکید کرد: سند راه همکاری‌های بانکی تهران و مینسک باید پس از این اجلاس تهیه و تنظیم شود.

شریعتمداری اضافه کرد: 2 کشور در زمینه همکاری‌های نفتی نیز تجربه جدیدی را با هم آغاز کردند و می‌خواهیم آن را حفظ کرده و توسعه دهیم.

امضای نقشه راه و دورنمای همکاری های دو کشور برای سال های 2018 تا 2020 در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بانکی، کشاورزی، حمل و نقل، علوم و فرهنگ، بهداشت و گردشگری مهمترین سند امضا شده در این کمیسیون مشترک بود.

همچنین 2 کشور در زمینه تولید و صادرات دارو، همکاری های تحقیقاتی بین شرکتهای دارویی، تولید هزار دستگاه خودروی دنا و دنا پلاس به صورت اس. کی. دی و افزایش آن به پنج هزار دستگاه در پنج سال، تولید مشترک اتوبوس های برقی در ایران توسط شرکت سام سبز خودرو و بل کامون ماش بلاروس و همچنین سه هزار دستگاه کامیون و اتوبوس گازسوز توافق کردند.

 

نظر شما