شناسهٔ خبر: 23721829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اسرائیل یک مزاحم دائمی برای همه کشورها است

رئیس مجلس شورای اسلامی: ملت مظلوم فلسطین گرفتار رژیم بدخیمی شدند که آنها را از کشور خودشان بیرون کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هشتمین همایش غزه نماد مقاومت طی سخنانی ضمن تشکر از جمعیت دفاع مردم فلسطین اظهار داشت: من این همت بلند که برای یک ملت مظلوم و مجاهد تلاش می‌کنند و چنین نشست‌هایی را با این شعار بسیار خوب برگزار می‌کنند قابل تقدیر است.

وی افزود: حتما با این سوال در دنیای رسانه‌ای باز برخورد کرده‌ایم که گاه در کشورهای عربی منطقه و یا غربی مطرح می کنند که چرا ملت ایران از مردم فلسطین اینگونه دفاع می‌کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در برخی رسانه‌های غربی می‌گویند مساله فلسطین یک موضوع عربی است و ربطی به ایران ندارد چرا از این حمایت‌ها خسته نمی‌شوید؟ گاهی برخی رجال سیاسی غربی هم که مسلمان نیستند این موضوع را مطرح می‌کنند که چرا این مساله را حل نمی‌کنید.

لاریجانی ادامه داد: این را از این بابت می‌گویم که فلسطین یک کشوری است که همواره وجود دارد و قابل انکار نیست، لذا از کشور فلسطین باید دفاع کرد چرا که ملت مظلومی هستند که دارای مظلومیت مضاعف‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور فلسطین گرفتار رژیم بدخیمی شده است که مردمانش را از کشور خودشان بیرون کرده است، آنها را متفرق کردند و مردمانش آرام ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر و بازدید خود از اردوگاه‌های لبنان خاطرنشان کرد: با توه به بازدیدی که از آنجا داشتم دیدم که مردم فلسطین در فقر و مسکنت زندگی می‌کنند و هیچ چیز هم ندارند. آنگاه برخی کشورها می‌گویند به اینها کمک می‌کنیم، ‌برخی هم می گویند اینها دیگر به کشورشان بازنگردند و ما می‌بینیم که مردمان فلسطین آرام ندارند.

وی با بیان اینکه دفاع از مردم فلسطین یک وظیفه اخلاقی و انسانی است، عنوان کرد: این مساله یک سنت الهی است، اگر زمانی به کسی ظلم شد و دیگران به حمایت از او نشتافتند قطعا این یک معادله الهی است که خود او زمانی هم گرفتار خواهد شد؛ لذا چنین مساله‌ای یک محاسبه الهی است.

لاریجانی ادامه داد: اگر کسی در این دنیا ظلم کرد قطعا در دنیا هم پاسخ خواهد گرفت و تاوان ظلم خود را پس خواهد داد؛ لذا اگر ملتی آواره شدند و دست نیاز به کشورهای دیگر دراز کردند و در این رابطه کسی کمک نکرد قطعا لباس مزمت به تن کرده‌اند؛ لذا این مساله یک وظیفه اسلامی،‌انسانی و اخلاقی است و هر کسی هم که حتی محاسبه تاجرمابانه داشته باشد می‌داند که خدا اینگونه محاسبه می‌کند و پاسخ خود را خواهند گرفت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نظر امنیت ملی برای همه کشورها مساله اسرائیل یک مزاحم دائمی است عنوان کرد: یک زمانی این رژیم غاصب شعار نیل تا فرات را سر می‌داد که البته هم موفق نشدند اما داعیه آن را دارند.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: ما دیدیم که رژیم اسرائیل چقدر مشکل برای ایران درست کرد و دانشمندان هسته‌ای ما را همین رژیم ترور کرد. اصلا دست به ترور این رژیم زیاد است.

وی با اشاره به 500 ترور شخصیتی مهم توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این تعداد تنها ترورهای شخصیتی مهم توسط این رژیم است؛‌البته در منطقه عده‌ای برای کارهای تجاری و یا ایضایی ورود می‌کنند تا ضربه‌ای به کشور ما وارد کنند که برخی از اینها را منابع اطلاعاتی ایران کشف کرده است؛ لذا اینها دردسرساز است چرا که آنها هیچ مرزی را نمی‌شناسند و داخل مرزهای کشورهای دیگر ترور و ایضا می‌کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه چه از بعد انسانی،‌اسلامی و چه اخلاقی باید بدانیم که اگر مقابل رژیم اسرائیل ایستادگی نشود جلو می‌آید یادآور شد تاریخ فلسطین از زمانی که این قائله را به پا کرده‌اند و یک رژیم جعلی به زور خود را وارد این کشور کرد، چند کشور قدرتمند خواستند ایجاد کنند که البته در این راستا فراز و نشیب‌هایی وجود داشت، اگر همیشه در این زمینه پیشرفتی بود وضع فلسطین اینگونه نمی‌شد.

وی ادامه داد: این ملت‌های مسلمان با این همه قدرت متنوع اگر هر کدام بخشی از کمک خود را در این راه می‌گذاشتند سرنوشت فلسطین اینگونه نبود، همین نشان می‌دهد که داستان فلسطین دچار پیشرفت و پس‌رفت‌هایی بوده است و در همین راه هم با مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند؛ لذا در همه اینها گونه‌هایی از خیانت می‌بینیم.

لاریجانی با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان،‌ عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به فاصله اندکی پس از شکست در جنگ 33 روزه برای نشان دادن اقتدار و توان خیالی‌اش جنگ غزه را شروع کرد اما با مقاومت ملت روبرو شد و درس بزرگی از اتحاد ملت‌ها گرفت.

وی ادامه داد: استقامت و مقاومت کلید پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی است؛ در چند سال گذشته برای کشورهای اسلامی بحرانی به راه انداختند تا مجالی برای این رژیم مفلوک ایجاد کنند که فضای تنفسی داشته باشد و ما دیدیم از زمان به راه انداختن بحران در سوریه و برخی کشورهای اسلامی انرژی تحلیل رفت و فضای تنفسی برای اسرائیل به وجود آورد.

رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: قصد آنها این بود که ستون مقاومت را نشانه روند که این به ضرر ملت فلسطین است. اکنون نیز برای همه معلوم شده که چه کسانی گروه‌های تروریستی را به وجود آوردند تا در نهایت انرژی کشورهای اسلامی را مستهلک کنند تا رژیم صهیونیستی تنفسی مجددی داشته باشد.

«ماجرای تصمیم رئیس‌ جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس شریف شکست بزرگی را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد و نشان داد که آنها حتی به توافقات خود  هم پایبند نیستند. در این بین برخی کشورهای اسلامی در حال خیانت هستند و در چنین شرایط نابرابری از ارتباط با رژیم صهیونیستی و ارتباطات اقتصادی سخن می‌گویند که اینها همه در راستای کمک به این رژیم است».

لاریجانی ادامه داد: مقاومت تنها راه پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی است و در این رابطه تجربه سیلی محکم به این رژیم در لبنان و در غزه نشان داد که باید تنها مقاومت کرد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: البته در داستانی که آمریکایی‌ها به راه انداختند و رژیم صهیونیستی نیز جشن جابجایی پایتخت را به خیال خود گرفت، نتیجه دیگری حاصل شد و آن این بود که گروه‌های فلسطینی که به دنبال سازش بودند به این نتیجه رسیدند که با چه کشورهایی طرف هستند لذا به دنبال پیوستگی بین گروه‌ها و تمرکز در مقاومت رفتند.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: از طرف دیگر کشورهای دیگر هم  این هوشیاری را پیدا کردند که اگر مقاومت نکنند باید از این به بعد باید عقب‌نشینی داشته باشند؛  دفاع از فلسطین هم که در بین بسیاری از کشورها به حالت خواب‌آلودگی تبدیل شده بود وارد مرحله تازه‌ای شد و اراده‌های سیاسی برای دفاع از ملت فلسطین شکل گرفت به طوری که کشورهای مختلف هوشیاری سیاسی پیدا کردند که اگر وفاق سیاسی نباشد در مقابل رژیم صهیونیستی ناتوان خواهند بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید در شرایط امروز ایستادگی و همگرایی با ملت فلسطین داشته باشیم، گفت: رژیم صهیونیستی در جایی احساس نگرانی پیدا می‌کند که فکر مقاومت رشد پیدا کرده باشد. حوادث چند هفته اخیر هم که اتفاق افتاد فکر مقاومت را تقویت کرد که این برای رژیم صهیونیستی هراسناک است.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: امیدواریم مسلمانان در این مسیر از هوشیاری لازم برخوردار شده و همگرایی بیشتری داشته باشند تا روزی برسد که مردم فلسطین آزاد شده و به زندگی خود برگردند و این آرزوی دست نیافتنی نیست چرا که رژیم پوشالی صهیونیست نشان داد اگر مسلمانان متحد شده و فکر مقاومت داشته باشند از بین خواهد رفت و پیروزی دست یافتنی است.

نظر شما