شناسهٔ خبر: 23721089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

155 طرح عمرانی در قاینات آماده افتتاح است

بیرجند- ایرنا - فرماندار قاینات گفت: 155 طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی 14 طرح دیگر آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهمن کهن ترابی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: در مجموع 169 طرح عمرانی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان در این شهرستان در بخش های راه، گاز رسانی، تامین آب شرب، تامین برق، مسکن، بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعت و شهرداری ها و دهیاری ها افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها 915 روستا از مزایای آنها بهره ‌مند خواهند شد و برای 67 نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود.
کهن ترابی بیان کرد: همچنین از مجموع این طرح ها 61 طرح در نقاط شهری و 108 طرح در مناطق روستایی است.
وی احداث سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در شهر اسفدن توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 826 میلیون تومان، طرح احیا و مرمت قنوات به تعداد سه رشته قنات در روستاهای سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر 112 میلیون تومان و احداث واحد پرورش شترمرغ 75 قطعه ای در روستای شیرمرغ توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 660 میلیون تومان را از جمله طرح های آماده افتتاح و شاخص اعلام کرد.
وی گفت: همچنین طرح آبیاری تحت فشار و کم فشار در شرکت های سهامی زراعی خضری و نیمبلوک با اعتبار هزینه شده به میزان یک میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
فرماندار قاینات یادآور شد: در بخش راه و شهرسازی 6 طرح با هزینه بیش از 6 میلیارد و 625 میلیون تومان افتتاح می شود که از طرح های شاخص این بخش افتتاح راه روستایی مهدی آباد - بزن آباد به طول 9 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
کهن ترابی افزود: طرح های راه روستایی محمدآباد پسکوه - اسلام آباد به طول 4 کیلومتر، راه روستایی شونگان به طول 4.5 کیلومتر و تکمیل کمربندی راه روستایی دهشک به طول 4 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان نیز آماده بهره برداری است.
وی اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان هم 7 طرح با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 48 میلیون تومان افتتاح می شود که از طرح های شاخص آن کلینیک تخصصی و کلینیک غربالگری بیمارستان شهدای قاین با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 558 میلیون تومان است.
فرماندار قاینات از افتتاح 2 طرح در بخش گازرسانی با اعتبار بالغ بر 4 میلیارد و 720 میلیون تومان در این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: مهمترین این طرح ها گازرسانی به 12 روستا با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 620 میلیون تومان است.
کهن ترابی با اشاره به فراهم شدن امکان استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت ایرانسل ( نسل 4 ) برای 16 روستای قاینات، گفت: از این تعداد 6 روستای در دهه فجر امسال و 10 روستای دیگر تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7218 * 6054 خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشار - مریم پنجابی

انتهای پیام /*

نظر شما