شناسهٔ خبر: 23721077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون امام رضا(ع)قاین:

حضرت زینب (س) اسوه "عفت " ، " ایثار" ، "مجاهدت " و تقوای الهی است

مسئول حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون امام رضا(ع) گفت: شاخص ترین و مهم ترین ویژگی والگوی حضرت زینب (س)برای بانوان عفت و پاکدامنی این بانوی بزرگوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، حجت الاسلام موسوی مسئول حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون امام رضا (ع) قاین  عصر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) در امام زاده زید قاین اظهارکرد:آنچه بسیار اهمیت دارد این هست که جامعه ی بشر به ویژه خانمها باید از حضرت زینب،اسوه ی بی نظیر و بی بدیل برای زندگی و زندگانی دنیوی و اخروی الگو بگیرند.

وی افزود: برای  حضرت زینب (س) سخن فراوان است که زبان ما قاصر از بیان آنهاست. اما به اختصار به 4 ویژگی این بانوی بزرگ واسوه صبر واستقامت اشاره می کنیم..

حجت الاسلام موسوی بیان داشت:اولین ویژگی این شخصیت بی بدیل به نام گذاری ایشان توسط پیامبر (ص)  برمیگردد.

وی ادامه داد:روزی که پیامبر خدا از سفر برگشتند متوجه آن شدند که فرزند امیرالمؤمنین وحضرت زهرا (س) به دنیا آمده است ، سراسیمه به خانه حضرت فاطمه (س) آمدند و طفل را در آغوش گرفتند و فرمودند نام این دختر را زینب (زین + اب ) گذاشتم . چرا که او زینت پدر خواهد بود  و حقیقت هم از دوران کودکی تا بعد از کربلا در همه جا و همه حال مایه ی افتخار و عزت نام و مقام امیرالمؤمنین علی (ع) بود.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد:مهم ترین امتیاز انسان نسبت به سایر موجودات دانش و بینش اوست  و برترین علم علمیست که از ذات خداوند بصورت مستقیم به انسان برسد یعنی دارای علم لدنی باشد.

مسئول حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون امام رضا(ع) درادامه گفت: خداوند متعال درمورد حضرت زینب (س) می فرماید : وَعَلَّمناهُ من لَدنّا علماً "علم فراوانی از نزد خود به او آموخته بودیم. "

آنجا که امام سجاد (ع) خطاب به عمه اش می فرماید :انت عالمه غیر معلمه و فهمه غیر مفهمه "تو بی آنکه آموزگاری داشته باشی عالم و دانشمند هستی. "

وی گفت: الحق هم همانطور بود که قرآن فرمود : در کوفه در کنار کرسی درس تفسیر امیرالمؤمنین (ع)، زینب کبری هم درس تفسیر داشت و زنان و دختران کوفه از درس تفسیر این خانم قرآن را فهمیدند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: خیلی مهم است ، یه وقت یه انسانی در کودکی و نوجوانی عبادت و بندگی را دارد اما وقتی سنش بالا می رود آن تقید کم میشود

اما زینب کبری اینطور نبود و از کودکی عبادت و بندگی زینب قابل توجه بود .

وی ادامه داد:امام سجاد (ع) می فرماید :عمه ام زینب در مسیر کوفه تا شام همه نمازهای واجب و مستحب را اقامه می نمود و در بعضی از منازل از شدت گرسنگی و ضعف نشسته نماز می گزارد.

ابوعبدالله الحسین (ع) هم آن لحظه ی آخر به هنگام وداع فرمود " خواهرم زینب " مرا در نماز شبت فراموش نکن.

حجت الاسلام موسوی در بخش پایانی سخنان خود گفت:چهارمین ویژگی که شاخص ترین و مهم ترین شاخص برای شما خواهران بزرگوار است ،عفت و پاکدامنی حضرت زینب(س)است.

وی افزود:برازنده ترین زینت زن و گران قیمت ترین گوهر عفت و پاکدامنی یک خانم است.

امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می فرمایند : ما المجاهد الشهید فی سبیل الله باعظم اجراً ممن قدر فعف لکاد العفیف ان یکون ملکا من الملائکه " اجر و سختی آنکسی که توان و قدرت بی عفتی را دارد ولی عفت و پاکدامنی پیشه میکند از آن مجاهدی که در انتهاء شهید هم خواهد شد کمتر نیست "

حجت الاسلام موسوی گفت:امروزه در جامعه بسیار این مقوله کاربرد دارد و خیلی ها چون توان و قدرت گناه و بی عفتی را دارند این گناه را مرتکب میشوند .

وی گفت:امروزه یکی از عوامل بی عفتی هم فضاهای بی حیای مجازیست " به همین خاطر است که اینقدر خانواده " دختران " زنان و مردان به مشکلات حاد در زندگی مواجه میشوند

حجت الاسلام موسوی در پایان بیان داشت که دختری می گفت: که ای کاش ماهم میرفتیم و مدافع حرم می شدیم و شهید میشدیم ..

وی افزود: یکی از این شهدای عزیز مدافع حرم در وصیت نامه خودش نوشته بود : "خواهرم تو با حفظ حجاب و عفتت مدافع حرم باش " که اجرش کمتر از ریخته شدن خون من نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما