شناسهٔ خبر: 23721069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی:

برکات انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود/ امام خمینی (ره) در دنیا تحول ایجاد کردند

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید برکات انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود چرا که این انقلاب فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده کرد.

صاحب‌خبر -

برکات انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود/ امام خمینی(ره) در دنیا تحول ایجاد کردندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران سازمان اوقاف با اشاره به اهمیت کار روحانیون اظهار داشت: آن‌ها وظایف مهمی را در عرصه فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: مساله فرهنگی در زندگی مساله مهمی است و زندگی انسان دارای ابعاد مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، بعد فرهنگی بر ابعاد دیگر زندگی انسان اولویت دارد و رسول اکرم (ص) نیز بر تبلیغات فرهنگی تاکید داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پدر رسول اکرم (ص) پیش از اینکه او به دنیا بیاید درگذشت، پیامبر (ص) مدتی از عمر خود را به چوپانی گذراند و رسول اکرم (ص) در عمر خود نزد هیچ معلمی درس نخواند.

نوری همدانی با اشاره به سیره رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر (ص) به مردم حکمت یاد داد و آیات قرآن توسط رسول اکرم (ص) برای مردم قرائت شد.

وی ادامه داد: تکریم معلم چه در زمان حیات او و چه پس از مرگ استاد جزو مطالب توصیه شده در دین اسلام است، علامه طباطبایی یکی از افرادی بود که در طول حیات خود به ریزه‌کاری‌های اخلاقی توجه زیادی داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: روحانیون باید در عصر حاضر به علوم مختلف مجهز شوند تا حضور آن‌ها در جامعه موثر باشد، یکی از این علوم تاریخ است.

نوری همدانی تبلیغ در مزار امامزادگان را ضروری دانست و تصریح کرد: فرزندان ائمه معصومین (ع) در طول تاریخ به کشورهایی همچون ایران آمدند، آن‌ها هیچ گاه به سمت غرب نرفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید سنت‌های تاریخی برای مردم بیان شود، سنت‌های خداوند تغییرناپذیر است و تا زمانی که مردم نخواهند خودشان را تغییر بدهند، خداوند نیز سرنوشت آن‌ها را تغییر نمی‌دهد.

نوری همدانی با اشاره به حدیث رسول اکرم (ص) در خصوص ایرانیان اظهار کرد: پیامبر (ص) در روایتی فرمودند دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از ایران به آن دست پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ حکومت‌های شیعی همچون آل بویه در ایران حاکم بودند، این حکومت‌ها تحولات زیادی را در کشورمان به وجود آوردند و تشیع توسط حکومت‌های شیعی در ایران ترویج شد، دانشمندان برجسته ای همچون شیخ کلینی در سایه این حکومت‌ها به نشر فرهنگ شیعی پرداختند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بیان تاریخ اسلام و ایران توسط روحانیون مهم است و آن‌ها باید از تاریخ در تبلیغ خود استفاده کنند، پرداختن روحانیون به تفسیر قرآن نیز اهمیت زیادی دارد.

نوری همدانی آشنایی روحانیون با نهج‌البلاغه را ضروری دانست و تصریح کرد: روحانیون باید دفاتری در خصوص موضوعات مختلف داشته باشند، همچنین تسلط به قدرت بیان و نگارش مناسب برای روحانیون ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تحولات بزرگی را در جهان به وجود آوردند و ایشان مطالب زیادی را در وصیت‌نامه خود بیان کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) در انقلاب مردم را به صحنه آوردند، آن‌ها در دفاع مقدس بودند و اکنون هم در صحنه هستند، خدمت به مردم اهمیت زیادی دارد و چرا که مردم یکی از ارکان انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است خاطرنشان کرد: باید برکات انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود، این انقلاب فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده کرد.

منبع: فارس

نظر شما