شناسهٔ خبر: 23721064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان مطرح کرد؛

اجرای یک هزار و ۸۴۰ برنامه در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اجرای یک هزار و ۸۴۰ برنامه در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با حضور ۶۶ روحانی برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از سال قبل طرحی با عنوان کاهش آسیب‌های اجتماعی را در هفت منطقه استان در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به برنامه‌‎ریزی کلان دشمنان در زمینه ضربه زدن به نظام و انقلاب اضافه کرد: به همین علت در تلاش هستیم، نسبت به برطرف کردن این آسیب‌ها اقدام کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفت نقطه ویژه شهر زنجان از جمله اسلام‌آباد، نجف‌آباد، گولجیک آباد، کوی شهدا، سایان، خان‌دره طرح آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در قالب این طرح برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه از آغاز سال تا کنون اقدامات متعددی در راستای اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است، بیان کرد: در این زمینه یک هزار و 840 برنامه در استان توسط روحانیون مستقر در مناطق مختلف اجرا شده است.

وی با اشاره به حضور 66 روحانی در مناطق مختلف استان در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: در این زمینه 18 کارگاه با حضور 477 نفر برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع شرکت کنندگان در این دوره‌ها 155 نفر خانم و 322 نفر آقا بودند، اضافه کرد: به افراد شرکت کننده در این دوره آموزش‌هایی در قالب کارگاه آشنایی با مواد مخدر علائم تشخیص و ... آموزش داده شد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها در تقویت و تعمیق باورهای دینی افراد موثر است، افزود: با توجه به اینکه دوره‌ها با حضور اقشار فرهنگی و تاثیرگذار برگزار شده از همین رو نتایج مثبتی داشته است.

وی با اشاره به اینکه اغلب مخاطبان این طرح دانش‌آموزان بودند، تصریح کرد: همچنین در مساجد نیز این طرح  ویژه عموم مردم اجرایی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح در مساجد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد بوده است، اضافه کرد: هدف کلی در مساجد مصونیت بخشی و ارتقای توانمندی مخاطبان در برابر آسیب‌های اجتماعی سوء مصرف مواد و رفتارهای پرخطر از طریق َآموزش مهارت‌های پایه و دلایل اعتیاد و راهکارهای فرهنگی دینی پیشگیری از اعتیاد بوده است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مذکور به مدت 45 دقیقه برگزار شده است، اضافه کرد: طبق آمار در هر مسجد چهار دوره برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: این دوره‌ها به صورت پرسش و پاسخ و در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم برگزار شد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما