شناسهٔ خبر: 23720992 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون علمي رئيس‌جمهور ازتوسعه پارك‌هاي فناوري خبر داد

فروش ۵ هزار ميلياردي پارك پرديس

معاون علمي رئيس‌جمهور توسعه پارك‌هاي فناوري را يكي از پايه‌هاي اصلي رسيدن به اقتصاد دانش‌بنيان دانست و گفت: بيش از ۵ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان مجموع فروش شركت‌هاي داخل پارك فناوري پرديس در سال گذشته بوده است.

صاحب‌خبر -
سورنا ستاري در بازديد مسعود پزشكيان، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از پارك فناوري پرديس معاونت علمي رياست جمهوري اظهار كرد: اقتصاد دانش‌بنيان موضوعي است كه مي‌تواند آينده كشور را متحول كند و خوشبختانه بسياري از مسئولان به اين نتيجه رسيده‌اند كه نمي‌توان با خام‌فروشي و منابع زيرزميني كشور را اداره كرد.  معاون علمي رئيس‌جمهور ادامه داد: ايران از منابع انساني فوق‌العاده‌اي برخوردار است؛ چراكه چهارمين رتبه فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مهندسي را در دنيا دارد و نزديك 5 ميليون دانشجو در كشور در حال تحصيل هستند كه اين به معناي داشتن زيرساخت‌هاي قوي در زمينه اقتصاد دانش‌بنيان است. 
وي توسعه پارك‌هاي فناوري را يكي از پايه‌هاي اصلي رسيدن به اقتصاد دانش‌بنيان دانست و افزود: بيش از 5‌هزار و 200 ميليارد تومان مجموع فروش شركت‌هاي داخل پارك فناوري پرديس معاونت علمي در سال گذشته بوده كه اين نشان از ظرفيت بالاي ثروت‌آفريني از طريق اين پارك‌ها و منابع انساني در كشور است. 
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در جريان اين بازديد درباره پارك فناوري پرديس معاونت علمي و آينده علم و فناوري در كشور عنوان كرد: معتقدم با توجه به آنچه امروز مشاهده كردم، فناوري در ايران آينده‌اي اميدواركننده‌ به ويژه در قسمت‌هاي دارويي و تجهيزات پزشكي دارد. 
پزشكيان با بيان اينكه طبق گزارش دريافتي، مجموعه پارك فناوري پرديس معاونت علمي در سال 95 بيش از 5 هزار و 200 ميليارد تومان فروش داشته است، افزود: با توجه به توانمندي‌هايي كه در كشور وجود دارد، مي‌توان چنين فروشي را براي هر يك از اين شركت‌ها به‌طور مجزا تصور كرد؛ اين شركت‌ها مي‌توانند الگوي ديگر شركت‌هاي علمي، پژوهشي و توليدي كشور باشند تا با كارآفريني به توليد ثروت برسند. 
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه براي ثروت‌آوري و سرمايه‌آوري براي كشور مسيري جز در پيش گرفتن راه علم و فناوري و پژوهش نداريم، اضافه كرد: پشتيباني از عالمان و پژوهشگران و فعالان اين عرصه در اين برهه زماني ضروري است. 

نظر شما