شناسهٔ خبر: 23720947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون استاندار مازندران مطرح کرد

توسعه مناسبات میان مازندران و نروژ با ظرفیت‌سازی و گسترش منافع مشترک

معاون استاندار مازندران گفت: بنا به ظرفیت‌های متعدد، می‌توان با یک ظرفیت‌سازی مشترک فی‌مابین مازندران و نروژ و ایجاد منافع مشترک بین دو استان، توسعه بیشتر و مطلوب‌تری پیدا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حسن خیریان‌پور صبح امروز در نشست لاروس نوردرم سفیر نروژ با مدیران دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی مازندران در محل اتاق بازرگانی در ساری، اظهار کرد: بنا به دعوت استاندار مازندران سفیر نروژ از دیروز وارد مازندران شد و بر اساس برنامه‌ریزی از بندر نوشهر و منطقه ویژه اقتصادی، مرکز پرورش ماهی کلارآباد و کارخانه ناب استیل عباس‌آباد و مجموعه گردشگری نمک‌آبرود چالوس بازدید کرد که برای وی بسیار جالب بود.


وی افزود: در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی و گسترش مناسبات و تحقق صادرات غیرنفتی، سعی و تلاش بر این قرار گرفت که از سفرای خارجی برای بازدید از ظرفیت‌های مازندران به تناوب دعوت کنیم که امروز در خدمت سفیر نروژ هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: بنا به ظرفیت‌های متعددی که مطرح شد، این ظرفیت‌ها می‌تواند با یک ظرفیت‌سازی مشترک فی‌مابین مازندران و نروژ و ایجاد منافع مشترک بین دو استان، گسترش بیشتر و مطلوب‌تری پیدا کند.

خیریان‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آقای سفیر مدت زیادی نیست که در کشور ما مسئولیت گرفتند، امیدواریم حضورشان در جهت ظرفیت‌سازی و منافع مشترک، موثر واقع شود.

وی خطاب به سفیر نروژ عنوان کرد: یکی از مصادیقی که جنابعالی دیروز بازدید کردید مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در غرب مازندران بود که مورد بزرگ‌تر آن در جویبار و در نزدیکی مرکز مازندران داریم که سالانه حدود 30 تن تولید دارد که می‌تواند کاملا صادرات شود و هم‌اکنون نیز در حال انعقاد قرار داد با ایتالیا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در پایان ضمن تشکر از حضور سفیر نروژ در مازندران اذعان کرد: امیدواریم حضور جنابعالی در مازندران، فصل جدیدی از مناسبات تجاری، اقتصادی و گردشگری را مهیا کند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما