شناسهٔ خبر: 23720946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام:

کاهش ۸۳۰۰ هکتاری سطح زیر کشت کشاورزی در تربت جام/ اظهار نظر غیر کارشناسی ظلم به کشاورزی است

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام گفت: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از ۲۲ هزار هکتار به ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده و نظرهای غیر کارشناسی ظلم به کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز؛ مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی و دامپروی تربت جام که در سطح کشور، استان و شهرستان دارای مقام شدند با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، امامان جمعه، فرماندار، مسئولان اجرایی و کشاورزان و تولید کنندگان وابسته ظهر امروز در سالن شهدای جهاد کشاورزی تربت جام برگزار شد.

اصغر خوشخو مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام با تقدیر از بخش کشاورزی و دامپروری گفت: این شهرستان با ۶۳۸ منبع آبی سالیانه ۵۰ هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی و باغی می باشد که ۱۲ درصد تولید استان خراسان رضوی را دارد.

خوشخو افزود: همساله این شهرستان در تولید محصول گندم و خربزه رتبه اول، گوشت قرمز و سفید اول تا پنجم استان خراسان رضوی را کسب می کند.

وی با اشاره به اثرات بحران آب تصریح کرد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از سال ۹۲ از میزان ۲۲ هزار هکتار به ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است که به اجبار باید به سمت کشت محصولات اقتصادی تر برویم.

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به جایگاه دام سبک و سنگین خاطر نشان کرد: متاسفانه مدیریت دام سبک در شهرستان جایگاه مطلوبی ندارد و نوع دامی که به منطقه وارد شده جایگاه دام اصلیل را گرفته و دامپروان بدانند دوره گله گردی به دلیل فقر منابع گذشته است.

خوشخو ادامه داد: دامپروران تربت جام ۹۸ درصد به روش سنتی اداره می شود که دام این شهرستان از ۵۳۰ هزار به زیر ۴۰۰ راس رسیده است و امروز با توجه به هزینه های بالا روش سنتی اقتصادی نیست.

وی با اشاره به در آمد زایی خربزه در منطقه یاد آور شد: کشاورزان منطقه با اجرایی طرح جدید مدیریت بهینه را در تولید خربزه صورت داده اند و امسال  ۴۰ در صد کشاورزان به صورت نشاء اقدام به کشت این محصول کردند و باید قبول کنیم هیچ الگوی کشتی با توجه به در آمد و اشتغال جایگزین این محصول نیست.

مدیریت شهرستان با اشاره به ظلم در بخش کشاورزی عنوان داشت: در مراکزتحقیقاتی به اندازه انگشتان یک دست پژوهش نداریم و هر رسانه ای که بدون نظر کارشناس کشاورز اظهار نظر می کند ظلم به کشاورزی کرده است.

انتهای پیام /

نظر شما