شناسهٔ خبر: 23720794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفتگو با پرستار بیمارستان شهدای نی ریز مطرح شد؛

پرستاری هنر برقراری یک رابطه دوستانه با بیمارمی باشد

در گفتگو با یکی از پرستاران بیمارستان شهدای نی ریز مطرح شد؛ تعریف من از پرستاری خدمتگزاری به بیماران است گرچه کار ما مشکلات و خستگی های خود را دارد ولی ما با تمام وجود وظیفه خود را به نحو احسنت به انجام می رسانیم .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به پای حرف دل یکی از پرستاران در حال خدمت در نی ریزنشستیم .


این پرستار 24 ساله درخصوص انتخاب این رشته اینگونه بیان می کند : من این رشته را با مشاوره هایی که گرفتم انتخاب کردم ودرحال حاظر به مدت دوسال است که در این شغل مشغول بکار هستم .


وی از علاقه خود به پرستاری می گوید : من عاشق کار بالینی یعنی کمک کردن به بیماران هستم، وقتی ما برای بهبودی یک بیمار تمام تلاشمون رو بکار میگیریم و او سلامتی خود را بدست می آورد این قشنگترین لحظه برای یک پرستار است که باتمام وجود احساس میکند تمام زحماتش برای نجات یک انسان حیات بخش بوده است.


فاطمه پرستار 24 ساله از تلخ ترین خاطره اش در این شغل می گوید : زمانی که شیفت شب بودم بیماری دچار عارضه قلبی شده بود ، خانواده اش وی را دیر به بیمارستان رساندند، ما تمام تلاشمان رابرای این بیمار بکارگرفتیم ولی متأسفانه بیمارفوت کرد .


وی افزود : پرستاری هنر برقراری یک رابطه دوستانه با بیمارمی باشد تا سلامتی به او بازگردانده وازدردش کاسته شود ، ولی متاسفانه به دلیل کافی نبودن نیروی پرستار بعضی اوقات ما نمی توانیم آنگونه که باید هنر مان را به اجرا در بیاوریم .


این پرستار در ادامه افزود : تعریف من از پرستاری  خدمتگزاری به بیماران است گرچه کار ما مشکلات و خستگی های خود را دارد ولی ما با تمام وجود وظیفه خود را به نحو احسنت به انجام می رسانیم .


وی به کسانی که تصمیم به انتخاب این حرفه را دارند توصیه می کند: در خصوص این رشته تحقیق کنند که سختی های این شغل را بدانند وبعد باتوجه به توانایی خود این رشته را انتخاب نمایند ، چون کار ما با روح و روان یک فرد در ارتباط است .
 
این پرستار از مسئولان درخواست می کند: ظرفیت پذیرش پرستار را در بیمارستان ها و مراکز درمانی افزایش دهند تا پرستاران بعد از اتمام طرحشان دغدغه استخدامی نداشته باشند .

 وی نظرش را درخصوص واژه های زیر اینگونه بیان می کند:
دکتر : یعنی درخواست کمک
 احیا : یعنی زندگی دادن
 اورژانس : یعنی نجات دهنده
 بیمارستان : یعنی قلب یک شهر
 بیمار: یعنی توانای دیروز،نیازمند امروز
آمبولانس : یعنی خطر
فریادهای یک کودک  آمپول :
 معجزه : یعنی کمک خدا
اتاق عمل : یعنی رنگ سبز
دارو: یعنی کاهش درد
 شیفت شب : خستگی و خلوت
 شفا : نتیجه کمک خدا و کار خالصانه دکتر و پرستار
در پایان این پرستار نی ریزی روزپرستار را به همه پرستاران و همکاران خود تبریک گفت .

نظر شما