شناسهٔ خبر: 23720555 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تقی پور:

پرداختن به سبک زندگی قرآنی در کشور جدی گرفته نشده است

گروه فعالیت های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در مورد سبک زندگی قرآنی گفت: با اینکه سال‌ها از این مطالبه می‌گذرد اما احساس می‌شود که پرداختن به آن در کشور جدی گرفته نشده است .

صاحب‌خبر -

محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، افزود: با توجه به شرایط روز و اینکه نیاز مردم در دوره های مختلف متفاوت است، فعالیت های قرآنی هم باید متناسب با شرایط روز و نیاز روز مردم تنظیم شود، یکی از مواری که در این زمینه می تواند بسیار تأثیرگذار باشد، سمت و سو دادن این فعالیت ها به شکل دهی زندگی مردم مطابق با اصول و چارچوب هایی که در قرآن و روایات، مورد استفاده قرار گرفته است.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در این حوزه مقداری کم کاری شده است، افزود: دستگاه های قرآنی به خاطر تعلقات و روش های سنتی که داشته اند بیشتر به شیوه های گذشته عمل می کنند، البته ما همچنان به آن برنامه ها نیاز داریم و این به معنای آن نیست که باید چنین برنامه هایی تعطیل شود، در واقع در حال حاضر شرایط زندگی مردم، ما را وادار می کند که برنامه ها و فعالیت هایمان مقداری کاربردی تر شود، یعنی نوع آموزه ها به سمتی برود که زندگی روزمره مردم تحت تأثیر آموزه های قرآنی قرار بگیرد.
تقی پور در ادامه در مورد طرح هایی که در سازمان دارالقرآن در زمینه آشنایی مردم با سبک زندگی اسلامی انجام شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه این موضوع سابقه چندانی ندارد، در سازمان نیز از چند سال قبل فعالیت آغاز شده است و موارد استفاده از قرآن در روابط خانوادگی، روابط اجتماعی، روابط زناشویی و ... احصاء شده است و بر روی آنها کار می شود.
وی با اشاره به برگزاری چهار دوره سبک زندگی قرآنی در مناطق محروم استان مثل کیار، لردگان، و کوهرنگ گفت: اگر بتوانیم مبانی خوبی که در اختیار داریم را تبدیل به دوره های آموزشی کنیم که ورود و خروج آن تعریف شده باشد، می تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد. دوره باید به گونه ای باشد که زمانی که یک فرد مسلمان وارد آن می شود، حداقل هایی در آن دوره برای چنین فردی فراهم شده باشد
وی با اشاره به اینکه هیچ راهکاری بهتر و تأثیرگذارتر از آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) نیست، افزود: اگر بتوانیم بر روی این بخش سرمایه گذاری کنیم و نیز آنها را تبدیل به دوره هایی که مردم بتوانند به صورت فشرده از آنها استفاده کنند، کنیم، اثرگذاری بهتری خواهند داشت. باید این مبانی را به صورت بسته های آموزشی فشرده از طرق گوناگون در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار دهیم.

نظر شما