شناسهٔ خبر: 23720452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

وزارت علوم اعلام کرد؛

راه اندازي رشته زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه پوترا مالزي

صاحب‌خبر -

 رايزن علمي ايران در شرق آسيا با همکاري مرکز همکاريهاي علمي و بين‎المللي وزارت علوم رشته تحصيلي زبان فارسي را در دانشگاه پوترا مالزي « يو.پي. ام» راه‎اندازي کرد.به گزارش وزرت علوم، عباس قنبري باغستان گفت: رشته تحصيلي زبان فارسي در دو مقطع کارشناسي ارشد و دکتري از سال تحصيلي آينده (شهريور 1397) در دانشگاه يو. پي. ام مالزي تدريس خواهد شد.وي افزود: با اين اقدام دانشگاه پوتراي مالزي نخستين دانشگاه اين منطقه خواهد بود که در مقطع فوق ليسانس و دکتري زبان و ادبيات فارسي فعاليت مي‏کند و از اين پس علاقه‏مندان به زبان فارسي در منطقه شرق آسيا مي‎توانند به صورت آکادميک در اين رشته به تحصيل بپردازند.

رايزن علمي ايران گفت: سال گذشته نيز به همت رايزني علمي ايران در شرق آسيا، کرسي زبان فارسي با اعزام يک استاد زبان فارسي از ايران و استقرار وي در دانشگاه يو. پي. ام مالزي راه‎اندازي شد.رايزن علمي ايران در شرق آسيا تصريح کرد: کرسي زبان فارسي به طور مشترک با همکاري رايزني علمي ايران در شرق آسيا به نمايندگي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، و دانشگاه يو. پي. ام مالزي راه‏اندازي شده است.

وي تاکيد کرد: اين کرسي علاوه بر تدريس زبان فارسي، راه‏اندازي رشته زبان و ادبيات فارسي در مقاطع مختلف تحصيلي، راهنمايي و انجام تحقيقات ايران‏شناسي و فرهنگ و تمدن ايراني، برگزاري سمينارها و کارگاههاي مختلف با محوريت زبان و ادبيات فارسي را در دستور کار خود داشته است.

نظر شما