شناسهٔ خبر: 23720343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

عراق: اردن عناصر بعثی را تحویل دهد

یک نماینده عراقی که از او در رسانه های عراق به عنوان چهره نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر عراق یاد می شود گفت که سازمان اطلاعات عراق از اردن خواسته است عناصر بعثی فعال و افراد تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق که در اردن مقیم هستند را تحویل بغداد دهد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / 'جاسم محمد جعفر' روز سه شنبه به خبرگزاری 'المعلومه' عراق گفته است که بغداد در جریان سفر اخیر 'مصطفی الکاظمی' رییس سازمان اطلاعات عراق به امان پایتخت اردن، این درخواست را مطرح کرده است.

به گفته وی، رییس سازمان اطلاعات عراق در این سفر دعوتنامه رسمی نخست وزیر عراق برای شرکت در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق را تحویل پادشاه اردن داده و در عین حال مسائل امنیتی را نیز بحث و بررسی کرده است.
وی ادامه داد که مصطفی الکاظمی همچنین با طرف اردنی مسائل امنیتی و اطلاعات درباره اتباع عراقی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق یا بعثی های عراقی که مقیم اردن هستند را مرور کرده است.
جاسم محمد جعفر خاطر نشان ساخت که تعدادی از عناصر فعال حزب منحله بعث در اردن مقیم هستند.
وی در خصوص ارسال نامه ای از سوی بغداد به امان درباره حضور نیروهای الحشد الشعبی در صحرای الانبار گفت که عراق هرگز دخالت دیگران درباره نوع نیروهایی که امنیت مرزهای بین المللی عراق را گرفته اند، نمی پذیرد.
کنفرانس بین المللی بازسازی عراق قرار است از 14 تا 16 ماه فوریه 2018 در کشور کویت برگزار شود.
عراق در طول سنوات گذشته بارها از اردن به دلیل اجازه حضور عناصر تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و عناصر فعال حزب منحله بعث در این کشور گلایه کرده و خواستار اخراج آنها از اردن شده اما امان تاکنون نسبت به این مطالبات عراق پاسخ روشنی نداده است. / ایرنا

نظر شما