شناسهٔ خبر: 23720268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون حوزه هنری گلستان:

المان ۵ آذر گرگان ساخته می شود

خبرگزاری شبستان: معاون حوزه هنری گلستان گفت: فراخوان ساخت نماد یا المان واقعه ۵ آذر گرگان داده شد تا پس از ساخت در یکی از میادین شهر گرگان نصب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، احمد خواجه نژاد، معاون حوزه هنری گلستان، امروز (3 بهمن) در جلسه برنامه ریزی کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر گفت: با توجه به اینکه امسال سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم، از چندماه قبل تلاش شده تا برنامه های ویژه ای برای دهه فجر پیش بینی شود.

 

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب دو اتفاق مهم در این استان داشتیم که در این سال ها کمتر به آنها توجه شده است.

 

خواجه نژاد ادامه داد: قائله گنبدکاووس و واقعه 5 آذر مردم گرگان از مهمترین رویدادهایی است که در آستانه پیروزی انقلاب در این استان رخ داده بود که نسبت به آنها غفلت شده است.

 

وی با بیان اینکه از واقعه 5 آذر تنها نامی در یکی از خیابان های شهر گرگان باقی مانده است، گفت: در گرگان هیچ المان و نمادی برای یادآوری واقعه 5 آذر نداریم، به همین خاطر امسال فراخوان تهیه 5 تا 10 اثر حجمی را داده ایم.

 

خواجه نژاد افزود: امیدواریم پس از تهیه این المان ها شهرداری گرگان همکاری لازم را با حوزه هنری و هنرمندان داشته باشد و یکی از میادین را برای جانمایی نمادی از واقعه 5 آذر اختصاص دهد.

 

وی  بیان کرد: در قائله گنبد همه کارهای پژوهشی و خاطراتی که در حال حاضر وجود دارد از سمت چپ گراها و سوسیالیست ها تهیه شده و از سوی انقلابیون  کار شاخص و اساسی انجام نشده به منظور بیان این واقعه صورت نگرفته است.

 

خواجه نژاد گفت: افرادی که در این قائله حضور داشتند  الان سنین بالایی دارند و اگر بخواهیم بعدا خاطرات و مشاهدات آنها را جمع آوری کنیم با واسطه خواهد بود. برای همین این کار را با چندتن از پژوهشگران انجام می دهیم و شاکله کار مشخص شده است.

 

نظر شما