شناسهٔ خبر: 23719901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از شهرستان‌ها

صاحب‌خبر -

 
  رویکرد آستان قدس رضوی
طبس- خبرنگار کیهان: قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسیدگی به محرومان و گره‌گشایی از کار مستضعفان به همراه توسعه فرهنگ رضوی در کشور و جهان از مهم‌ترین رویکردهای آستان قدس رضوی براساس منشور هفت‌گانه است.
سیدمرتضی بختیاری از ارائه خدمات توسط آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برای 6 میلیون زائر که سالانه از این طریق به مشهد مقدس مشرف می‌شوند قدردانی کرد.
انتقاد از کم‌کاری
بناب- خبرنگار کیهان: امین رفیعی سرپرست فرمانداری بناب با انتقاد از کم‌کاری و تعلل در تکمیل نیازهای بهداشتی میدان دواب بیان کرد: مسئولان شبکه بهداشت ظرف یک هفته آینده ضمن بررسی مجدد وضعیت میدان دواب در صورت عدم رفع نواقصات موجود نسبت به تعطیلی آن میدان اقدام کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز از عدم تحقق برخی از مصوبات انتقاد کرد.
هوشنگ شریفی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی فروشگاه‌های فروش لوازم پزشکی نسبت به توزیع انواع داروهای روان‌گردان و غیرمجاز و داروهای دارای مخدر مبادرت می‌کنند و به صورت غیرقانونی اقدام به عرضه اینگونه داروهای غیرمجاز می‌کنند که امیدواریم مسئولان امر برخورد لازم با این قبیل فروشندگان را بعمل آورند.
مجوز موسسه خیریه
جاسک- خبرنگار کیهان: اولین مجوز شهرستان با عنوان موسسه خیریه بیمارستانی خاتم‌الانبیاء جاسک به منظور کمک به بیماران خاص و نیازمندان توسط فرمانداری صادر شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک گفت:‌ هدف این موسسه ارتقاء سطح سلامت بیماران خاص در زمینه‌های روانی، درمانی، رفاهی، اجتماعی و فرهنگی با هماهنگی و همکاری موسسات خیریه در جهت بهبود کیفیت زندگی و استقلال آنهاست.
احمد گمتیلی افزود: سازمان‌های مردم نهاد یا همان سمن‌ها می‌توانند بازوان خوبی برای دولت در جهت ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم باشند.
خرید توافقی برنج
ساری- خبرنگار کیهان: 65 تن برنج به صورت توافقی از کشاورزان مازندرانی در دو مرکز نکا و بابل خریداری شد.
مدیرعامل اداره غله و بازرگانی شمال کشور گفت: براساس مصوبه جهاد کشاورزی مراکز خرید، برنج کشاورزان را با 8 درصد شکستگی و اقلام ندا و نعمت را به مبلغ 4850 تومان و شیرودی را 5450 تومان خریداری می‌کنند.
جعفری گفت: براساس سامانه بانک کشاورزی وجه برنج خریداری شده به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و محدودیتی در میزان خرید وجود ندارد هر میزان کشاورزان مراجعه کنند خریداری می‌شود.
استحصال ماهی قزل‌آلا
* 40 تن ماهی قزل‌آلا (در قفس) در منطقه لاریم جویبار استحصال شد.
به منظور افزایش تولید و اشتغال مولد طرح حمایت از پرورش ماهی در قفس در یک سال گذشته 7 شرکت تولید و پرورش ماهی در قفس آماده اجرای این طرح در شهرستان جویبار بوده که تاکنون مجوز یک واحد آن صادر و کار پرورش آن آغاز شد.
رئیس شیلات شهرستان جویبار افزود: این واحد پرورشی دارای 20 قفس در سطح 9 هکتار، عمق 25 تا 30 متری دریا و ظرفیت 3 هزار و 600 تن ماهی قزل‌آلا در سال در منطقه لاریم جویبار با هزینه 60 میلیارد ریالی راه‌اندازی شده است.
سلیلی با اشاره به اینکه در یک دوره پرورش این طرح امسال 400 تن ماهی واحد در ساحل جویبار، منطقه لاریم برداشت شده است گفت: دارندگان پروانه پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس، یک تا 3 سال وقت دارند این مرکز را راه‌اندازی کرده و در غیر این صورت مجوز آنها ابطال خواهد شد.
هزینه فرودگاه بین‌المللی
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ناوبری هوایی ایران گفت: برای توسعه فرودگاه بین‌المللی تبریز در 2 سال اخیر بیش از 700 میلیارد ریال هزینه شده است.
رحمت‌الله مه‌آبادی افزود: امسال برای این منظور 300 میلیارد ریال تخصیص داده شده است و توسعه این فرودگاه در دستور کار می‌باشد.
وی یادآور شد با فعالیت «سهند» تعداد مسافران جابه‌جایی سالانه آذربایجان شرقی به 2 میلیون نفر مسافر می‌رسد.
اجلاس دی 8
* اجلاس کشورهای عضو گروه دی 8 در سال 97 در تبریز تشکیل می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در این اجلاس وزرای گردشگری 8 کشور اسلامی حضور دارند.
صمد حسن‌زاده افزود: هدف از این اجلاس که اردیبهشت یا خرداد سال آینده در تبریز ترتیب می‌یابد، در جهت اهداف برنامه‌های تبریز 2018 و تلاش برای جذب گردشگری کشورهای فوق به تبریز است.
مدرسه‌سازی راهکار سوادآموزی نیست
شهرکرد- خبرنگار کیهان: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدرسه‌سازی به عنوان تنها راهکار باسوادی و ارتقای سطح سواد مردم محسوب نمی‌شود.
اقبال عباسی تاکید کرد: برای ارتقای کمی و کیفی سطح سواد مردم باید راهکارهای گوناگون شناسایی و اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: رتبه 22 باسوادی چهارمحال و بختیاری در بین 31 استان کشور نشان‌دهنده ضرورت تلاش بیشتر در راستای فعالیت‌های سوادآموزی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان است.

نظر شما