شناسهٔ خبر: 23719633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کاهش آلودگی هوای اراک از مهمترین خواسته های مردم

خبرگزاری شبستان: شهردار اراک گفت: بحث کاهش آلودگی هوای اراک و رسیدگی به این مشکل از مهمترین مطالبات و خواسته های مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، داود تاجران، شهردار کلان شهر اراک (3 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات شهرداری اراک گفت: کاهش آلوادگی هوای شهر اراک و رسیدگی به این مسکل از مهمترین مطالبات مردم است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای برآورده شدن این خواسته بجای مردم کارهای خوبی در مجموعه شهرداری صورت گرفته است، افزود: رایزنی های لازم برای ورود یک هزار دستگاه موتور برقی و یک هزار دستگاه دوچرخه سواری به همین منظور انجام شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 50 درصد از آلودگی هوای اراک ناشی از تردد وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقیله فرسوده است، افزود: خروج وسایل نقلیه فرسوده به ویژه وسایل نقلیه عمومی فرسوده از چرخه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

تاجران با بیان اینکه اراک ظرفیت مناسبی برای دوچرخه سواری دارد، ادامه داد: در همین راستا 12 مسیر ویژه دوچرخه سواری در اراک پیش بینی شده و به شورای ترافیک استان مرکزی ارایه شده که در صورت تصویب به سرعت اجرایی می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش همچمین از تعیین تکلیف 50 دستگاه اتوبوس استاندارد به منظور کاهش آلودگی هوا در اراک خبر داد و گفت: 25 دستگاه آن در حال واگذاری به متقاضیان است و 25 دستگاه نیز تا پایان سال، به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

 

شهردار اراک همچنین از ویژگی های خاص این وسایل نقلیه عمومی خبر داد و افزود: اتوبوس های جدید دارای ویژگی های خاص و سهولت ورود و خروج برای افراد سالمند و دارای ویلچر است.

 

وی تکمیل شهرک پردیس خودرویی اراک  را نیز از دیگر فعالیت های شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا دانست و اضافه کرد: پردیس خودرویی نیز در دست اقدام است و سیستم های خدماتی در این منطقه به زودی مستقر و آماده بهره برداری می شود.

 

این مقام مسئول رفع تعارض زیر زمینی چهار تقاطع غیر همسطح اراک را نیز از دیگر اقدامات شهرداری دانست و ادامه داد:100 میلیارد ریال برای رفع تعارض زیرزمینی چهار تقاطع غیر همسطح در دست اجرا پرداخت شده است.

 

تاجران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان اراک تاخیر طولانی مدت در اجرای چهار تقاطع غیر همسطح است، افزود: تاکنون 60 درصد از معارض های زیر زمینی این پل ها در بخش آب، فاضلاب، برق و گاز مرتفع شده و 40 درصد دیگر نیز باید در زمان مقرر، گره گشایی شود.

 

وی همچنین به طرح 55 متری نیز اشاره کرد و گفت: بررسی طرح 55 متری در صحن شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور استاندار مرکزی و معاون هماهنگی امور عمرانی مورد بحث قرار گرفت و یک برنامه زمانبندی چهارماهه برای آن پیشنهاد شده است و در این راستا هر هفته حداقل 2 نشست در خصوص این طرح با حضور مسئولان برای رفع مشکلات و تعیین تکلیف آن برگزار می شود.

 

وی همچنین به زیبا سازی شهر و تجهیز پارک ها نیز اشاره کرد و گفت: زیبا سازی شهر یکی از وظایف مهم شهرداران محسوب می شود و کلانشهر اراک در این حوزه، به ویژه فضای سبز دچار ضعف بوده و بسیاری از پارک های سطح شهر اراک روشنایی و نورپردازی لازم را ندارند.

 

این مقام مسئول همچنین به بهره برداری از پارک بانوان در مساحتی به وسعت 9 و نیم هکتار تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: در این طرح بسترهای لازم برای فعالیت رشته های مختلف ورزشی ویژه بانوان در نظر گرفته شده و مهد کودک به منظور نگهداری از کودکان در زمان فعالیت مادر و همچنین 50 آلاچیق نیز برای اوقات فراغت خانواده ها در شب ها پیش بینی شده ست.

نظر شما