شناسهٔ خبر: 23719507 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

همه شکست های نقل و انتقالاتی رئال در سالیان اخیر

با تمدید قرارداد کپا با بیلبائو، پروژه رئال برای جذب این سنگربان خوش آتیه با شکست روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، رئال از هفته ها قبل در صدد جذب کپا بود و با وی به توافقات نهایی نیز رسیده بود.

کپا حتی در تست های پزشکی رئال نیز شرکت کرد؛ ولی سپس زیدان صراحتا گفت که در زمستان نیاز به گلر جدید ندارد و همه چیز به تابستان موکول شد؛ اما روز گذشته خبر رسید که کپا از صبر کردن به خاطر رئال منصرف شده و قراردادش را تا 2025 با بیلبائو تمدید کرده است. به این ترتیب یک شکست دیگر نقل و انتقالاتی برای مدیران رئال به ثبت رسید؛ اما این اولین و آخرین ناکامی کهکشانی ها نبوده و نخواهد بود.

در سال های اخیر شاهد نمونه هایی مشابه با کپا بوده ایم که در زیر به آنها اشاره می شود. 

گایا (والنسیا)

مدافع ‌اسپانیایی نخستین پیشنهادهای والنسیا برای تمدید قرارداد را در سال 2015 رد کرد. او یک مدافع آینده‌دار در لالیگا محسوب می‌شد. علاقه رئال به جذب او در ژانویه شنیده شد. گایا 18 میلیون یورو ارزش داشت. در ماه آوریل افراد زیادی معتقد بودند که مراسم معارفه مدافع ‌اسپانیایی به زودی برگزار خواهد شد؛ اما در ماه می، گایا قراردادش را تا سال 2020 با والنسیا تمدید کرد و گفت‌ که این پیراهن و نشان من است.

داوید دخیا(یونایتد)

ماجرای پیوستن دروازه‌بان ‌اسپانیایی به رئال در تابستان سال 2015 به اوج خود رسید. دخیا هرگز در این زمان صحبتی نکرد. در 31 آگوست 2015 انتقال او از منچستریونایتد به علت مشکل فکس انجام نشد. باشگاه مادریدی و دروازه‌بان ‌اسپانیایی برای دریافت  6.5 میلیون یورو در سال توافق کرده بودند. با این حال فوتبال لیکس افشا کرد این توافق به 10 میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. همه چیز آماده حضور دخیا در ‌اسپانیا بود؛ اما زمانی که این اتفاق نیفتاد دروازه‌بان ‌اسپانیایی چاره‌ای جز تمدید قرارداد با یونایتد در 11 سپتامبر نداشت.

فرانک ریبری(بایرن)

« وکلای من در حال‌ مذاکره با رئال مادرید هستند.» این اظهارات مهاجم فرانسوی بود. او یک سال بعد گفت‌: از چلسی ۸۰ میلیون یورو پیشنهاد داشتم. به همسرم گفتم اگر به مادرید برویم خیلی خوشحال می‌شوم.

بازیکن فرانسوی در سال 2007 به بایرن مونیخ پیوست و دو سال بعد با حضور لوییس فان خال روی نیکمت این تیم دچار مشکل شد. در این شرایط مادرید خواهانش بود. در نهایت در تابستان 2010 قراردادش را با تیم آلمانی تمدید کرد و گفت‌: خوشحال هستم که تا سال 2015  در بایرن خواهم ماند. بایرن همیشه برای من باشگاهی بزرگ محسوب می‌شود. بایرن خانواده‌ بزرگی است و مردم به من کمک زیادی می‌کنند.

داوید ویا(والنسیا)

یکی از بهترین انتقال‌ها قرار بود در تابستان 2008 اتفاق بیفتد. مدیر برنامه ویا در دفتر تیم سفید و مشکی پوشان با پیشنهاد ۴۰ میلیون یورویی حاضر شد؛ اما پاسخ غیر منتظره‌ای دریافت کرد. مسئولان والنسیا گفتند این رقم کافی نیست و به همین خاطر مهاجم ‌اسپانیایی مستایا را ترک نکرد. ویا در یک مراسم گفت‌: به خاطر پول باشگاه را ترک نمی‌کنم. از بودن در والنسیا خوشحالم.

 یک سال بعد دوباره فلورنتینو پرز (رییس باشگاه مادرید) تلاش کرد تا او را جذب کند. با این حال والنسیا راضی نشد و سال 2010 ویا با بارسلونا قرارداد امضا کرد.

نیمار(بارسا)

نیمار در سال 2011 آماده بود تا یک قرارداد با رئال مادرید امضا کند که شروعش به جولای 2012 برمی‌گشت. برای انجام شدن این جابه‌جایی تنها امضای سانتوس باقی‌ مانده بود. باشگاه برزیلی به صورت شفاهی توافقش را اعلام کرده بود. ارزش قرارداد 58 میلیون یورو بود. درنهایت ساندرو راسل  پیروز این رقابت شد. او اعلام کرد که این انتقال 57 میلیون یورو هزینه داشته است؛ اما یک سال بعد فاش شد هزینه این جابه‌جایی به 167 میلیون یورو رسیده است. در نهایت مهاجم برزیلی با رئالی ها بازی کرد تا در بارسلونا به پول بیشتری دست یابد.

نظر شما