شناسهٔ خبر: 23719494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وضعیت کم‌آبی در روستاهای شهرستان بانه به بحران رسید

R7848/P1377/S6,66/CT11

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به منابع محدود آبی و کاهش نزولات جوی گفت: بحران کم‌آبی مربوط به محدود بودن منابع آبی بوده و این محدودیت در روستاهای شهرستان بیشتر است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، محمد فلاحی عصر امروز در دومین نشست شورای حفاظت منابع آب که در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به منابع محدود آبی و کاهش نزولات جوی در شهرستان اظهار داشت: بحران کم‌آبی در بانه جدی است.

وی گفت: بحران کم‌آبی در شهرستان بانه مربوط به محدود بودن منابع آبی بوده و این محدودیت در روستاها بیشتر است بنابراین باید اداره منابع آب، تامین آب شرب شهری و روستایی را اولویت کاری خود قرار بدهند.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به اجرای خط انتقال اضطراری آب سد عباس‌آباد به بانه تصریح کرد: با تکمیل این پروژه و انتقال آب از سد عباس‌آباد به بانه مشکل کم‌آبی این شهر تا حد قابل ملاحضه‌ای برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل کم‌آبی در برخی از روستاهای بانه شدیدتر است، عنوان کرد: میزان آب مجتمع آب «شیوی‌ ده» بانه که تنها منبع تأمین آب شرب روستایی شهرستان بوده کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

فلاحی ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و همکاری مردم در مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و از اصحاب رسانه خواست تا در جهت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه تلاش کنند.

فرماندار شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و سازهای بی‌رویه در حریم رودخانه اصلی شهر بانه بر ایجاد حفاظ و ممانعت از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه اصلی شهر و صیانت از منابع آبی موجود تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما