شناسهٔ خبر: 23719386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

گیر کردن ۴ انگشت کارگر داخل چرخ‌گوشت

کارگری در یک رستوران کبابی مشغول کار با چرخ‌گوشت صنعتی بود که ناگهان دست چپ وی بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی داخل چرخ‌گوشت صنعتی گیر کرد و..

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 17:20 روز گذشته حادثه برای یک کارگر داخل یک رستواران به سامانه 125 اعلام شد که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 46 و گروه امداد و نجات یک به محل حادثه در یک رستوران واقع در خیابان ولیعصر (عج)، چهارراه رسول اکرم (ص) اعزام شدند.

علیرضا جبارزاده؛ رئیس ایستگاه 46 آتش‌نشانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: کارگر چهل و هشت ساله‌ای در یک رستوران کبابی مشغول کار با چرخ‌گوشت صنعتی بود که ناگهان دست چپ وی بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی داخل چرخ‌گوشت صنعتی گیر کرد و چهار انگشت دست وی به سختی دچار آسیب‌دیدگی  شد.

جبارزاده تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات امداد و نجات، قسمتی از بدنه چرخ‌گوشت را جدا کرده و کارگر مصدوم را در حالیکه دستش در میان چرخ‌گوشت بود، با همکاری امدادگران اورژانس به بیمارستان سینا منتقل کردند تا اقدامات بعدی در این مرکز درمانی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی در بخش اورژانس و در حضور عوامل بیمارستان، بدنه چرخ‌گوشت را برش داده و پس از رهاسازی دست مصدوم از میان چرخ‌گوشت، این کارگر مصدوم را برای انجام اقدامات درمانی لازم در اختیار پزشکان بیمارستان قرار دادند.

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی درباره میزان آسیب‌دیدگی دست این کارگر خاطرنشان کرد: احتمالاً با توجه به قطع سریع برق دستگاه چرخ‌گوشت به هنگام فرورفتن دست وی به داخل این وسیله، هیچ یک از انگشتان دست کارگر قطع نشد ولی چهار انگشت دست چپ وی دچار بریدگی و آسیب شد که توسط پزشکان بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ کارشناسان سازمان آتش‌نشانی همواره به خانواده‌ها و کسانی که با چرخ‌گوشتهای خانگی و صنعتی سر و کار دارند توصیه می‌کنند هنگام کار با این وسیله، جانب احتیاط را رعایت کرده و از چرخ‌گوشت استاندارد استفاده کرده و دست خود را بیش از حد مجاز درون گلویی چرخ‌گوشت فرو نبرند.

کارشناسان این سازمان تاکید می‌کنند در صورتی که دست فرد یا کودکی در چرخ‌گوشت گیر کرده و خروج آن امکان‌پذیر نبود، ضروری است کوچکترین حرکتی به دست یا چرخ‌گوشت ندهند و بلافاصله در تماس با سامانه 125 از آتش‌نشانی درخواست کمک کنند.

نظر شما