شناسهٔ خبر: 23719336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

استفاده ۴ تا ۸ ساعته از فضای مجازی در کشور

تبریز- رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده چهار تا هشت ساعته از فضای مجازی در کشورمان که از آمار و استانداردهای جهانی خیلی بیشتر است، ضرورت توجه همه جانبه به این فضا را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن محمودی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی استان، مأموریت داریم در شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و ضمن ملاقات با آحاد مردم، مشکلات موجود در فضای مجازی را رصد کرده و توانمندی‌های پلیس فتا را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: پلیس فتا از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در استان آذربایجان‌شرقی با نیروی چابک، علمی و متخصص آغاز کرد تا بتواند امنیت کاربران و ارزش و هویت دینی را در فضای مجازی حفظ کره و به عنوان مرزبان فضای سایبر و چشمانی همیشه بیدار در مقابل دشمنان و افرادی که درصدد سوء استفاده از مردم هستند، خدمت‌رسانی کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی جزو پنج استان اول کشور در تعداد جرایم سایبری است، گفت: افزایش وقوع جرایم اینترنتی در آذربایجان‌شرقی نشانگر این است که ضریب نفوذ اینترنت در این استان بالا بوده و سواد رسانه‌ای نیز زیادتر شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: در بین پنج استانی که بیشترین جرایم سایبری را دارند، آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشف جرایم را به خود اختصاص داده است که در این زمینه از دستگاه قضایی که همیشه یار و یاور پلیس بوده است، تشکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: پلیس فتای استان دو شعبه در شهرستان‌های مرند و مراغه دارد که شکایات و گزارشات واصله را دریافت و بررسی می‌کنیم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰۲ درصد کشف جرایم سایبری را در کارنامه خود داریم که عمده جرایم رخ داده در استان با وجود اقدامات پیشگیرانه؛ هتک حیثیت و نشر اکاذیب، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و جرایم اقتصادی و اخلاقی هستند.

محمودی تأکید کرد: کاربران از اطلاعات و داده‌های خود در فضای مجازی مراقبت کرده و هر داده‌ای را در فضای سایبر بارگذاری نکنند. شایعات در فضای مجازی زیاد هستند که نباید آن‌ها را باور کرد و تحقیق و تفحص نسبت به اطلاعاتی که از این بستر دریافت می‌شود، در سرلوحه کار قرار گیرد و اجازه سودجویی به کسی داده نشود.

نظر شما