شناسهٔ خبر: 23719301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جهاد برای پیشرفت در انقلاب سوم (1)

رقابت ایران و آمریکا در کارآمدی و ثبات

بی‌شک اصلی‌ترین رقیب و دشمن انقلاب اسلامی ایران در منازعه‌ی تاریخی حق و باطل، نظام سلطه و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در کانال تلگرامی اش نوشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با پشتیبانی مردم یکی از بی‌بدیل‌ترین تحولات تاریخ بوده است. تحولی که شرق و غرب را در هم شکسته و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت گشته است.

امروز در یک نگاه کلان، عرصه تقابل جریان حق و باطل را می‌توان به صورت مواجهه مکاتب اسلام ناب محمدی(ص) با لیبرال سرمایه داری، در قالب دو جبهه انقلاب اسلامی و نظام سلطه، با دو نماد ایران و آمریکا و دو الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی در برابر توسعه غربی برای تحقق دو هدف زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت و جهانی شدن در مقابل جهانی سازی آمریکایی  بیان داشت.

بی‌شک اصلی‌ترین رقیب و دشمن انقلاب اسلامی ایران در منازعه‌ی تاریخی حق و باطل،  نظام سلطه و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا است، از این رو امروز در گام هشتم تقابلی این دو نماد، منازعه کارآمدی و ثبات پس از تجربه دوران جنگ سخت، مواجهه نرم، نزاع در حاکمیت، شکاف ملت و نبردهای اقتصادی، نفوذ و امنیتی رخ نمایی میکند.

اینک انقلاب اسلامی ایران پس از 39 سال با کسب دستاوردهای بسیار، در شرایطی قرار گرفته است که با انقلاب اول در سال 1357 با بستن پرونده استبداد در کشور و بیرون راندن استعمارگران از آن و با انقلاب دوم در سال 1358 با چالش کشیدن آمریکا در جهان و ناکام گذاشتن آن در منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا، همچون سیمرغی بلندپرواز در آسمان رشد و تعالی در حال اوج گیری است. اما این نظام مقدس در نهایت تاسف از برخی نقاط تاریک و کاستی هایی همچون فقر، فساد، تبعیض، قانون شکنی، نهادینه نشدن آزادی های درست، بی عدالتی و آسیب‌های مرتبط و... بعنوان بزرگترین دشمن درونی خود رنج برده و موجب شده است شتاب پیشرفت آن در بعد داخلی کاهش یابد و اسباب جا ماندن جمهوری اسلامی ایران از انقلاب اسلامی فراهم شود.

لذا اکنون که خداوند بر ما منت نهاده و بار اصلی پرچمداری حق را بر دوش ملت مسلمان ایران گذاشته است اگر خواهان رسیدن به اوج قله‌های افتخار هستیم، وقت آن است فارغ از بازی‌های سیاسی و افراطی‌گری‌های احساسی ضمن بازخوانی اهداف و آرمان‌ها انقلاب اسلامی، با پیدا کردن نقاط قوت و ضعف خود، موجبات اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را فراهم آوریم.

بر این اساس ان‌شاءالله سعی خواهم نمود تا در سلسله یادداشت‌هایی ضمن بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی، به شرایط تحقق عمل انقلابی نهادها، ساختارها و کنشگران جمهوری اسلامی ایران در رفع نواقص و معایب موجود بپردازم تا در سایه همفکری و مجاهدت انقلابی، اسباب #انقلاب_سوم را در دولت سازی و جامعه سازی اسلامی مهیا نماییم.

چه زیبا مولای متقیان علی(ع) در خطبه 241 نهج البلاغه فرمودند: «خدا شکر گزاری را بر عهده شما نهاده، و امر حکومت را در دست شما گذارده، و فرصت مناسب در اختیارتان قرار داده است تا برای جایزه بهشت با هم ستیز کنید. پس کمربندها را محکم ببندید، و دامن همّت بر کمر زنید، که به دست آوردن ارزش های والا با خوش گذرانی میسّر نیست چه بسا خواب های شب که تصمیم های روز را از بین برده، و تاریکی های فراموشی که همّت های بلند را نابود کرده است.»

نظر شما