شناسهٔ خبر: 23719219 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

راهدار مطرح كرد:

حمایت طرح ملی «تكاپو» از 4 هزار طرح اقتصادی در فارس

گروه سياست و اقتصاد: عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق شیراز با اشاره به اجرای طرح ملی تکاپو در استان فارس گفت: در این طرح تاکنون چهار هزار و 45 طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی در استان جمع‌آوری شده که در این طرح از پروژه‌های ارزش‌آفرین در حوزه‌های اقتصادی در استان حمایت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ به نقل از روابط عمومی اتاق شیراز، یلدا راهدار در گردهمایی زنان فعال در دستگاه‌های اجرایی استان فارس که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، با اشاره به طرح ملی توسعه کسب و کار پایدار با عنوان «تکاپو» گفت: این طرح در دولت یازدهم با هدف توسعه اشتغال پایدار در حال انجام است.
وی با بیان اینكه در این طرح به دنبال شناسایی فرصت‌های هر منطقه و رشد بنگاه‌های اقتصادی آن مناطق با بهره‌گیری از سازمان‌های توسعه‌ای مانند انجمن‌ها هستیم، افزود: برای طرح ملی تکاپو در استان فارس 33 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که هنوز اختصاص نیافته است.
راهدار اظهار كرد: در این طرح در چند رسته شغلی از جمله گردشگری و به ویژه روستاهای هدف گردشگری، توسعه محصولات مورد نیاز گردشگری توسط بخش کشاورزی و صنعت، ساماندهی کارگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی، فناوری اطلاعات و فعال‌سازی مراکز ICT روستایی، بخش خدمات فنی مهندسی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، گیاهان دارویی طرح‌ها مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.
معاون اتاق شیراز با بیان اینکه در حال حاضر سهم اشتغال استان در بخش صنعت 30 درصد، خدمات 50 درصد و کشاورزی 20 درصد است اضافه کرد: گفت: بخش‌های صنعت و کشاورزی جوابگوی اشتغال استان نیست و باید تلاش شود بخش خدمات به ویژه در حوزه گردشگری در استان رشد و توسعه داشته باشد.
راهدار ادامه داد: علی‌رغم وجود فرصت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری در کشور و جهان، اما یکی از ضعیف‌ترین‌ها در این بخش هستیم که نیاز است در این زمینه اقدامات شایسته‌تری انجام شود.
وی بیان كرد: همچنین استان فارس علیرغم برخورداری از منابع زیر و رو زمینی، یکی از استان‌های ثروتمند است که متاسفانه پول‌های موجود در استان به صورت انباشت سرمایه در بانک‌ها است و این یک آفت برای حوزه اشتغال فارس است.
رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس افزود: در حال حاضر فقر یکی از مشکلات اصلی کشور است که این موضوع با یارانه از بین نمی‌ود بلکه راه ریشه کن کردن فقر، ایجاد اشتغال و درآمد در بین آحاد جامعه است.
راهدار بیان کرد: سریع‌ترین راه ایجاد اشتغال در کشور و استان، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که برای تحقق این مهم نیازمند بهبود شاخص‌های اقتصادی از جمله بهبود فضای اداری، فضای کسب و کار و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار با حرکت هماهنگ سه قوه و علما در کشور ارتباط مستقیم دارد، گفت: برای بهبود فضای کسب و کار در کشور ما تحت‌الشعاع قوانین بانک و قوانین مدنی است که با ایجاد حرکت واحد در کشور می‌توان سرمایه خارجی را جذب و مانع فرار سرمایه‌های داخلی شد.
راهدار گفت: متأسفانه امروز صادرات در کشور ما به یک معضل تبدیل شده است زیرا محصولات تولیدی ما توان حضور پایدار در بازارهای جهانی و رقابت با کالاهای خارجی را ندارند.

نظر شما