شناسهٔ خبر: 23719177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با روز پرستار؛

پرستاران نمونه استان قم تجلیل شدند

قم - مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان قم همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) با حضور مسئولان استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان قم با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونین و جامعه پرستاری استان برگزار شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار گفت: تعداد پرستاران گروه پرستاری شاغل مرکز آموزشی درمانی استان ۱۶۰۰ نفر وتعداد تخت های فعال مراکز آموزشی درمانی ۱۵۸۴ نفر است.

محمود پرهام بیان داشت: درصد اشغال تخت در برخی مراکز بالای ۰/۸۵ و نسبت  تعداد  پرستار به تخت ۱/۱ دهم است که با میانگین ۱/۵ فاصله زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم با بیان اینکه ۲۵۰۰ پرستار در حوزه دولتی و غیردولتی در قم فعالیت می‌کنند بیان داشت: با تمامی مشکلاتی که در عرصه کار پرستاری وجود دارد اما پرستاران با عشق در راستای خدمات رسانی گام برداشته و اجازه نمی‌دهند کوچکترین خدشه ای ایجاد شود.

ابوالفضل ایرانی‌خواه گفت: در این روز علاوه بر تبریک و تکریم از جایگاه پرستاران، باید مسائل صنفی و انتظارات جامعه فهیم پرستاری نیز بررسی شود که از این رو باید مسائل به صورت درون خانوادگی مطرح و برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ما همواره صدای شما را به گوش مسئولان رسانده‌ایم و از مسئولان استانی و ملی می خواهیم که در رفع مشکلات جامعه پرستاری کوشیده تا این جامعه فرهیخته بتوانند با آرامش در التیام بخشیدن به بیماران تلاش داشته باشند.

باید روحیه مطالبه‌گری در چارچوب صحیح گسترش یابد

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز بیان داشت: پرستاران سربازان عرصه سلامت هستند که با تلاش و کوشش در راستای خدمات رسانی به مردم گام بر می دارند.

احد جمالی گفت: مشکلات جامعه پرستاری را به خوبی می‌دانیم و گزارش‌هایی نیز ارسال شده که امیدواریم در اسرع وقت برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید روحیه مطالبه‌گری در چارچوب صحیح گسترش یابد گفت: حفظ کرامت انسانی و رسیدگی به معیشت امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید مسئولان امر در رفع مشکلات جامعه پرستاری بکوشند.

معاون استاندار قم گفت: دولت باید عدالت نسبی را محقق کند و در راستای پرداخت حق و حقوق پرستاران اهتمام ورزد که البته در این زمینه برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

میانگین نسبت پرستار به تخت در قم ۱.۱ تا ۱.۲ است

مدیر دفتر پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم گفت: میانگین نسبت پرستار به تخت در قم ۱.۱ تا ۱.۲ است، در حالی که بر اساس میانگین کشوری این نسبت باید بین ۱.۵ تا ۱.۷ در بخش های عادی و ویژه بیمارستانی افزایش یابد.

عزت الله براتی با اشاره به کمبود نیروی پرستار در قم، گفت: کمبود موجود را پرستاران در قالب اضافه کاری و شیفت پوشش می‌دهند تا خللی در ارائه خدمت رسانی به همشهریان ایجاد نشود.

همچنین در این مراسم علی اکبر قربانی رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم نیز به ارائه برخی مشکلات در حوزه پرستاری پرداخت و خواستار رفع آنها شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از ۷۲ نفر از پرستاران نمونه استان با اهدا لوح و جوائزی تجلیل شد.

نظر شما