شناسهٔ خبر: 23719075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۶ میلیارد تومان پروژه عمرانی در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

R41350/P1377/S6,54/CT11

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر ۵۶ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سهراب رئیسی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی با شاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی افزود: طرح هادی روستایی در 11روستای استان با اعتباری بالغ بر5 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری  یان کرد: طرح هادی روستایی در روستاهای دهنو علیا، دره مولا، امیر آباد و فریدون آباد از توابع شهرستان کوهرنگ، روستاهای لیرابی، آلیکوه و نوترکی شهرستان اردل، روستاهای خسرو آباد و زرین درخت شهرستان لردگان، روستای فتح‌آباد شهرستان شهرکرد و روستای سرتشنیز شهرستان کیار به بهره برداری می‌رسد.

رئیسی خاطرنشان کرد: این نهاد در راستای مقاوم سازی و نوسازی مساکن در سطح استان تعداد 1120واحد مسکونی با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان احداث نموده که یک واحد به صورت نمادین در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این واحدها با اعتباری بالغ بر49 میلیارد و 420 میلیون تومان احداث شده‌اند و در طول دوره اجرای طرح برای  1860نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اجرای عملیات آماده سازی سایت‌های مسکن مهر در شهرهای فرادنبه و گندمان شهرستان بروجن را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح دانست و تصریح کرد: برای آماده سازی سایت‌های مذکور مبلغ یک میلیارد و 220 میلیون تومان هزینه شده است و در طول اجرای طرح برای 30 نفر اشتغالزایی انجام شده است.

رئیسی ادامه داد: در سال جاری تعداد 800 جلد سند مالکیت روستایی و 217 قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجدالشرایط واگذار شده که به صورت نمادین زمین و سند نیز در سطح استان واگذار می‌شود.

وی در خصوص انجام فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: با اجرای طرح‌های هادی و عمران و آبادانی در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری و سبب می‌شود نیروی‌های تولید کننده کماکان در روستاها باقی بمانند و در عرصه تولیدات داخلی فعالیت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین یکی دیگر از مباحثی که باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت مسکن است که مامن اهالی شهرها و روستاها بوده و با نوسازی و مقاوم سازی مسکن ضمن حفظ جان و مال ساکنین در زمان بروز حادثه از منابع درآمدی ایشان نیز حفاظت و از وابستگی اقتصادی خانوار به دیگران پیشگیری شده و بار بروز بیکاری ناشی از دست رفتن معاش خانوار جلوگیری می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: همچنین با ایجاد فضای سکونتی مناسب در روستاها میل و رغبت روستائیان برای ماندن در روستا افزایش یافته و به حفظ کانون‌های تولیدی کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس سرشماری نفوس و مسکن گفت: در سال گذشته 796 آبادی در استان مورد شناسایی قرار گرفته است و از این تعداد نیز 573 روستا بالای 20 خانوار هستند که طرح‌های هادی برای این روستاها تهیه شده و اعتبارات عمرانی پاسخگوی مطالبات مردم نمی‌باشند .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان از مسئولین خواست تا با نگاه ویژه این نهاد را در عمران و آبادانی استان یاری رسانند.

انتهای پیام/ش

نظر شما