شناسهٔ خبر: 23718976 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس کردستان

افشین خوشگوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از دانش ‌آموزان در سطح مدارس برگزار می

صاحب‌خبر - افشین خوشگوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از دانش ‌آموزان در سطح مدارس برگزار می شود و 64 بسته فرهنگی و آموزشی برای اجرای آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه این طرح امسال در تمامی مراکز استان های کشور اجرای می شود، افزود: در استان کردستان نیز شهرستان کامیاران و مدارس ناحیه 2 سنندج تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: در هر شهرستان، 6 آموزشگاه از هر سه مقطع دخترانه و پسرانه مجری طرح هستند و 20 مهارت اجتماعی تربیت فرزند سالم و مهارت های خود کنترلی در هشت جلسه به دانش آموز، معلمان و اولیا آموزش داده می شود.
به گفته وی، در راستای اجرای طرح نماد، علاوه بر آموزش و پرورش، 9 دستگاه دیگر نیز مشارکت دارند.
خوشگوار با اشاره به تهیه نقشه خطر پذیری آسیب های اجتماعی در مدارس گفت: براین اساس مدارسی که در معرض خطر و دارای بیشترین آسیب های اجتماعی هستند مشخص شده و تمرکز برنامه ها بر روی مناطقی است که بیشترین آسیب ها را داشته باشند.
وی با بیان اینکه 45 درصد از مدارس استان تحت پوشش برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند، یادآور شد: نقشه خطر پذیری برای اثرگذاری مثبت در بحث آسیب های اجتماعی منبع بسیار خوبی است.
وی خانواده، مدرسه و محیط را سه ضلع مهم در اجرایی شدن برنامه های حوزه پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی در مدارس دانست و گفت: باید این سه ضلع با هم هماهنگ باشند تا تمامی برنامه ها منجر به نتیجه شود.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری 89 درصد مدارس شهری و 78 درصد مدارس روستایی در استان کردستان توسط 931 دبیر و معلم تربیت بدنی متخصص پوشش داده می شوند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102

نظر شما