شناسهٔ خبر: 23718702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۵ درصد درخواست‌های طلاق در اردبیل منجر به سازش شد

R41374/P1377/S6,49/CT11

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۵ درصد درخواست‌های طلاق در اردبیل منجر به سازش شد، گفت: به منظور کاهش معضل گسست خانوادگی در استان اردبیل سامانه ملی طلاق راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی با رویکرد طلاق در اردبیل اظهار داشت: به دلیل انباشت پرونده‌های طلاق در سطح استان اردبیل و بالا بودن آمار متقاضیان در نظر داریم تا با هدف کاهش آمار طلاق در سطح استان اردبیل سامانه ملی طلاق را راه‌اندازی کنیم که با راه‌اندازی این سامانه مرکز کنترل برای سازش و جلوگیری از فروپاشی خانواده در استان اردبیل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به کاهش 7 درصدی طلاق در اردبیل افزود: در 9 ماهه امسال با دخالت کارشناسان و ایجاد زمینه سازش بین زوجین متقاضی طلاق 25 درصد پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی استان منجر به سازش شده که در همین رابطه شاهد کاهش 7 درصدی طلاق در سطح استان اردبیل بودیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر نقش و تاثیر بسزای مراکز مشاوره طلاق و خانواده در استان اردبیل تصریح کرد: هم‌اکنون در سطح استان 11 مرکز کنترل و کاهش طلاق برای زوجین متقاضی خدمات مشاوره ارائه می‌دهند که در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چند درصدی طلاق را شاهد بودیم.

ستاری بیان کرد: در 9 ماهه امسال از مجموع تعداد 3 هزار و 79 زوجین متقاضی طلاق در استان اردبیل که به صلاحدید مراجع قضایی و دادگاهی به مراکز کنترل و کاهش طلاق معرفی شدند 25 درصد منجر به سازش شده است که در همین رابطه تلاش و زحمات کارشناسان فعال در این مراکز قابل تقدیر و قدردانی می‌باشد.

 وی با اشاره به احصاء 44 مورد از دلایل اصلی طلاق که به آسیب‌های اجتماعی بی‌ربط نیستند گفت: علت طلاق در 44 مورد احصاء شده که براساس بررسی‌های انجام شده توسط مشاوران بهزیستی در سطح استان اردبیل 7علت اساسی طلاق شناسایی شده که از آن جمله می‌توان به اعتیاد، عدم مسئولیت‌پذیری طرفین به خصوص سرپرست خانواده، خیانت، بیکاری، دخالت اطرافیان و پائین بودن آستانه تحمل اشاره داشت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: ضعف در مهارت‌های سازگارانه نیز یکی دیگر از دلایل اصلی طلاق می‌باشد که معمولا روابط زوجین سر این موضوع به کشمکش می‌راند که نیاز است تا با راه‌اندازی سامانه ملی و مرکز تخصصی پیشگیری از طلاق در سطح استان اردبیل تا حد قابل قبولی از آمار طلاق در استان بکاهیم.

ستاری نقش خانواده‌ها در سازش زوجین را بسیار اساسی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها به عنوان پشتوانه‌های زوجین نباید در خواسته‌ها و اعتراضات آنان جانب‌داری کنند و در این راستا نیاز است تا با فراگیری آموزشهای لازم با ملاحظه و میانجی‌گری سبب سازش روابط بین فرزندان خود باشند تا بدین ترتیب شاهد کاهش امار طلاق در سطح استان باشیم.

انتهای‌ پیام/ش

نظر شما