شناسهٔ خبر: 23718515 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۳۰۰ پرستار از دانشگاه آزاد همدان فارغ‌التحصیل شدند

R41405/P1377/S6,75/CT1

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد همدان گفت: بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ پرستار از این مرکز فارغ‌التحصیل شده و بیش از ۲۰۰ نفر نیز در حال تحصیل این رشته در دانشگاه آزاد همدان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیمین حجت‌الاسلامی، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طول دوره تربیت پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی 4 سال بوده و دانشجویان باید 135 واحد درسی را بگذرانند.

وی با تبریک فرارسیدن روز پرستار افزود: امروز نظام سلامت کشور نیازمند پرستار دانشگاهی است که علم و هنر پرستاری را به‌درستی فراگرفته و در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهد.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: پرستاری یکی از کلیدی‌ترین اعضای تیم مراقبت‌های بهداشتی، درمانی است که نقش آن در کنترل بیماری‌ها، مراقبت و حمایت‌های جسمی، روحی و روانی و اجتماعی بیماری از طرف بزرگان علم پزشکی نوین مورد تأیید قرارگرفته است.

حجت‌الاسلامی عنوان کرد: پرستار علاوه بر خدمات درمانی مسئول آموزش و برقراری ارتباط با مددجو و آماده‌سازی اوست و مجمع بین‌المللی پرستاران چهار هدف مهم پیشبرد بهبود و برقراری بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها، حفظ تندرستی، تسهیل در تطابق و تسکین درد و رنج بیمار را در حیطه وظایف پرستاری تعیین کرده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد همدان بابیان اینکه پرستاری از مجروحان و کمک به ناتوانان در فطرت و نهاد هر انسانی وجود دارد، مطرح کرد: دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای این کار قائل بوده و در آیه 32 سوره مائده آمده است: "هر کس فردی را زنده کند و به جامعه پرتلاش انسانی برگرداند مثل این است که همه مردم را زنده کرده است".

حجت‌الاسلامی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز پاداش یک شبانه‌روز پرستاری از بیمار را محشور شدن با حضرت ابراهیم (ع) در روز قیامت می‌داند و حضرت زینب (س) نیز در جنگ‌های صدر اسلام و کربلا از مجروحان مراقبت کردند.

وی تأکید کرد: پرستاری رشته‌ای مستقل است که دانش‌آموختگان آن به‌عنوان عضوی از تیم بهداشت در عرصه‌های مختلف مربوط به ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌ای، پیشگیری، مدیریتی و حمایتی، مراقبت‌های درمانی و توان‌بخشی می‌پردازند.

حجت‌الاسلامی گفت: آموزش پرستاری در سطح کارشناسی زمینه‌ساز تربیت پرستار حرفه‌ای است تا به‌عنوان یک پرستار عمومی بتواند بررسی و شناخت وضعیت سلامت، ارائه خدمات و هماهنگی مراقبت‌ها را در عرصه‌های مختلف به فرد، خانواده و جامعه عهده‌دار شود.

وی اعلام کرد: دانش‌آموختگان این رشته علاوه بر بیمارستان‌ها می‌توانند در مراکز بهداشتی، دفاتر ستادی و وزارتخانه‌ای، مراکز اورژانس، مراکز خصوصی و برخی از مراکز صنعتی و کارخانه‌ها مشغول به کار شوند.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد همدان گفت: این رشته سال 73 در دانشگاه آزاد همدان راه‌اندازی شده و از آن زمان تاکنون، بیش از هزار و 300 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده و بیش از 200 نفر نیز در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما