شناسهٔ خبر: 23718024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باید دست فرصت‌طلبان و سودجویان را از منابع شهرداری کوتاه کرد

R1491/P34399/S2,25/CT12

رئیس سازمان بازرسی شهرداری گفت: به بهانه اینکه شهرداری تهران در حال حاضر که کسر نقدینگی دارد مراقب عقد قراردادها و سرمایه‌گذاری‌های کلان من جمله در سازمان پسماند نباشیم و زمینه بهره‌برداری‌های احتمالی غیرقانونی و استفاده افراد سودجو را فراهم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد شیرازی با حضور در سازمان پسماند به صورت مستقیم در جریان برنامه‌ها و اقدامات این سازمان قرار گرفت و ضمن استماع گزارش عبدلی مدیرعامل سازمان پسماند، خواسته‌ها و دغدغه‌های سازمان بازرسی را بیان کرد.

رئیس سازمان بازرسی مجموعه بزرگ سازمان پسماند را یکی از مهمترین سازمانهای شهرداری تهران دانست و تأکید کرد: اقدامات این سازمان به علت اینکه در شهر ملموس بوده و مردم به طور مستقیم بر عملکرد آن نظارت دارند برای مدیریت شهری حائز اهمیت بوده و نظارت و بازرسی در این خصوص امری خطیر قلمداد شده زیرا همه ما در معرض نظارت و قضاوت مردم هستیم.

وی در همین رابطه افزود: آحاد مردم نباید از سوءمدیریت‌ها متضرر شوند بلکه حقوق و منافع آنان حفظ و خدمات به نحو احسن و با کیفیت بالا در شهر ارائه شود.

شیرازی موارد مد نظر سازمان بازرسی را در تهیه گزارش کامل از سازمان پسماند اینگونه برشمرد: فرآیندهای برگزاری مزایده‌ها، مناقصات و قراردادها، نحوه پرداخت‌های مالی به پیمانکاران، عملکرد و حسن انجام امور پیمانکاران، پروژه‌های تحت قرارداد سازمان پسماند مانند پروژه تولید برق آراد کوه، پروژه "هاضم" و ... موضوعات مربوط به آلایندگی، نحوه ایجاد و حمل و نقل زباله‌های بیمارستانی و زباله‌های تر و خشک، ماشین آلات و موارد زیست محیطی از مهمترین موضوعات قابل بررسی تیم مستقر در سازمان پسماند خواهد بود.

رئیس سازمان بازرسی غفلت مدیران در این برهه حساس را خطرآفرین دانست و افزود: مدیریت شیشه‌ای و سیستمی شدن فرآیندها احتمال وقوع فساد و تخلف و خطر را در شهرداری کاهش می‌دهد و البته چشمان بیدار مردم کمک حال سازمان بازرسی در احصای انحرافات و مشکلات مدیریت شهری بوده و هست.

بر پایه این گزارش، با دستور رئیس سازمان بازرسی، معاونت خدمات شهری سازمان بازرسی به همراه مشاوران و کارشناسان سازمان بازرسی برای تهیه گزارش کاملی از حوزه عملکردی سازمان پسماند در این سازمان مستقر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما