شناسهٔ خبر: 23718002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارتباط تجاری صنعت دامپروری مازندران و نروژ تقویت می‌شود

R41358/P1494/S6,74/CT11

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر توسعه صنایع آبزی پروری در استان، گفت: ارتباط تجاری صنعت دامپروری مازندران و نروژ باید بیش از پیش تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عبدالله مهاجر دارابی  امروز در نشست سفیر کشور نروژ در تهران با مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران، اظهار داشت: بخشی از کشور نروژ شرایط مازندران را دارد که با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در زمینه تولید نفت نیز استفاده می‌کنند.

وی افزود: نروژ با داشتن پنج میلیون نفر جمعیت و صادرات سه میلیون بشکه نفت از امتیاز خوبی برخوردار  بوده که می‌توانیم در حوزه نفت و گاز و تجاری و اقتصادی تبادل خوبی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: در حوزه آبزی پروری نیز این کشور موفق بوده که برنامه نروژ حوزه آبزی و پرورش ماهیان است که شرایط یکسویی با استان دارد.

مهاجر با بیان اینکه چوب در نروژ درآمد خوبی دارد که ایران از کشورهای مختلف وارد کننده چوب است، افزد: ظرفیت اصلی استان با بخش کشاورزی بوده که این می توانیم در زمینه دامپروری ارتباط تجاری را مهیا کنیم.

مهاجر گفت: جاذبه‌های گردشگری استان می‌تواند فرصتی جهت تعامل بیشتر دو کشور جهت افزایش جذب توریسم و گردشگر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: مازندران در 12 ظرفیت در بخش کشاورزی در کشور رتبه اول و یا دوم را دارد به خصوص در زمینه طیور که می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

مهاجر گفت: مازندران آمادگی افزایش سطح ارتقا تبادل و تعامل اقتصادی با کشور نروژ دارد.

انتهای پیام/

نظر شما