شناسهٔ خبر: 23717936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خیران هرمزگانی ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد را احیا می‌کنند

R7720/P1357/S6,58/CT11

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان از مشارکت مردم و خیران و در بازسازی و احیا ۴۰۰ واحد مسکن مددجویان تحت پوشش این نهاد تا پایان امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علی الهیاری بعد از ظهر امروز در نشستی در همین رابطه ضمن تشکر از مشارکت مردم و خیران در حمایت از مددجویان کمیته امداد، اظهار داشت: این 400 واحد مسکن مددجویان از سال‌های قبل غیرقابل استفاده بود که با مشارکت خیران و مردم بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن از جمله نیازهای اصلی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است، افزود: هم اکنون هفت هزار خانوار مددجو در هرمزگان از نداشتن مسکن در رنج هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال یک هزار و 100 واحد مسکن مددجویان توسط این نهاد تعمیر و بازسازی می‌شود.

الهیاری با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای رفع مشکل مسکن مددجویان، گفت: تا پایان سال 290 واحد مسکن که با اعتبار 33 میلیاد ریال ساخته شده، به مددجویان استان واگذار می‌شود.

الهیاری تصریح کرد: خدمات مسکن کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت در بخش‌‌های مختلف و بر اساس اولویت‌بندی و نیاز جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: زنان بی‌سرپرست دارای فرزند یتیم و مددجویان روستایی مناطق محروم و از کار افتاده که مسکن مناسب ندارد، در اولویت واگذاری مسکن قرار دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای توانمندسازی نیازمندان و اعطای وام برای رفع نیازهای ضروری از جمله ایجاد اشتغال، تامین جهیزیه، ساخت مسکن، پرداخت هزینه‌‌های درمانی و کمک‌ هزینه‌های تحصیلی مددجویان فعالیت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآور شد: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین فراگیری آموزش‎ حمایت‌های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

الهیاری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 52 هزار خانوار در هرمزگان تحت حمایت کمیته امداد هستند، اضافه کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه توانمندسازی ایجاد فرهنگ کار و تلاش و رفع بیکاری در بین خانوار تحت حمایت است که باید همه دستگاه‌‌های اجرایی به امر محرومیت‌زدایی در استان توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ح

نظر شما