شناسهٔ خبر: 23717887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

قدردانی نتانیاهو از موضع آمریکا در قبال ایران!

صاحب‌خبر -

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با قدردانی از موضع دولت آمریکا در قبال ایران، گفت که اسرائیل برای اصلاح توافق هسته ای و حمایت از معترضان در ایران در کنار واشنگتن می ایستد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برای شرکت در کنفرانس خبری مشترک با مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا که به تل آویو سفر کرده است، از «موضع سخت دولت آمریکا در قبال ایران» تشکر و قدردانی کرد.

نتانیاهو همچنین از واکنش رهبران اروپایی به اعتراض های اخیر در ایران انتقاد کرد و از رهبران جهان خواست تا با سیاست های کاخ سفید برای تغییر توافق هسته ای با ایران موافقت کنند.

وی افزود: من می خواهم از رییس جمهور ترامپ و مایک پنس معاون وی برای حمایت از مردم ایران (در اعتراض های اخیر این کشور) قدردانی کنم. این در حالی است که بسیاری در اروپا و نقاط دیگر به طرز تاسف باری سکوت کرده اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که همواره از مخالفان توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 بوده است ، در ادامه گفت: اسرائیل با دولت آمریکا هم عقیده است که توافق هسته ای با ایران یک فاجعه به شمار می آید به همین دلیل ما از سیاست های رییس جمهور ترامپ در قبال این توافق حمایت می کنیم.

نتانیاهو با تکرار ادعای بی اساس خود مبنی بر این که «این توافق به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را می دهد»، گفت: رهبران جهان هنوز این امکان را دارند تا از فرصتی که ترامپ به آن ها پیشنهاد داده استفاده و نقاط ضعف توافق هسته ای را برطرف کنند اما اگر آن ها این فرصت را از دست بدهند یا به تغییراتی ناچیز بسنده کنند به طور قطع اسرائیل از تصمیم رییس جمهور آمریکا برای خروج از این توافق بد و بازگرداندن تحریم ها (علیه ایران) پشتیبانی می کند.

معاون رییس جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه در سخنرانی خود در پارلمان رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای واهی و خصمانه واشنگتن علیه تهران، گفت که آمریکا اجازه دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای را نخواهد داد.

پنس همچنین توافق هسته ای با ایران را یک فاجعه خواند و بر موضع آمریکا مبنی بر اینکه اگر توافق اصلاح نشود، واشنگتن از آن خارج خواهد شد، تاکید کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هفته گذشته همزمان با ادامه تعلیق تحریم های ایران به کشورهای اروپایی اعلام کرد که اگر آنچه وی نقاط ضعف توافق می خواند را اصلاح نکنند، واشنگتن از این توافق خارج می شود.

به گزارش ایسنا این در حالی است که کسانی مانند ریچارد نفیو  مسئول پیشین آمریکایی گفته اند: من بسیار نگرانم که توافق هسته ای در می 2018 که تاریخ بعدی تمدید تعلیق تحریم های ایران است، لغو شود؛ چراکه ترامپ فهرستی از درخواست های غیرمنطقی را مطرح کرده است که فکر نمی کنم هیچ اروپایی واقع گرایی با توافق کنگره به آن ها پاسخ دهد. یک واقعیت ساده آن است که ترامپ از برجام متنفر است و با وجود آن که آن را درک نکرده است، با این حال که مشاوران ترامپ همواره تلاش می کنند که او را وادار کنند تا واقع گرایانه تر به برجام نگاه کند اما به نظر نمی رسد که تلاش دائمی آن ها موثر واقع شود.

مقامات کشورمان نیز همواره تاکید کرده اند که بازبینی در برجام غیرممکن است و هرگونه اصلاح آن نقض این توافق محسوب می شود.

همچنین مقامات اروپایی نیز ضمن انتقاد از درخواست ترامپ در پی مذاکره مجدد برجام، بر لزوم حفظ این توافق بین المللی حمایت کردند.

نظر شما