شناسهٔ خبر: 23717868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان:

حفاظت از تاغزارها مانند مقابله با ورود دشمن به خاک کشور است

نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: حفاظت از تاغزارها برای حفظ جان مردم لازم است و کسانی که در این راه فعالیت می‌کنند مانند سربازان کشور در مقابل دشمن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اصغر شبانی در حاشیه بازدید از تاغزارهای شهرستان و دیدار با ۳ نیروی یگان که در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مصدوم شده بودند، اظهار کرد: کار در عرصه طبیعی خیلی سخت است و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند سربازان گمنامی هستند که برای سلامت مردم و مبارزه با قاچاق چوب روز و شب خود را برای حفاظت از جنگل‌ها و بیابان‌ها سپری می‌کنند.

وی افزود: این افراد برای حفظ سلامت و جان مردم جان خود را بر کف نهاده‌اند و در سرما وگرما برای جلوگیری از ورود ریزگردها و طوفان شن به شهر سختی‌های زیادی می‌بینند و آران و بیدگل به دلیل وسعت تاغ زارها با کمبود نیرو مواجه است و این تعداد کم با تلاش شبانه‌روزی نگهبان بزرگی برای حفظ طبیعت و تاغ زارهای شهرستان هستند.

شبانی به مسئله قاچاق در تاغ زارها اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت مناطق تاغ زاری٬ گرما و خشکی شهرستان زمینه خوبی برای فعالیت قاچاقچیان چوب و زغال وجود دارد و کار کسانی که در این یگان فعالیت می‌کنند بسیار خطیر و بزرگ است و باید در این شغل نظم ٬ شجاعت٬ انگیزه کاری٬ پاک دستی و سعه‌صدر را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان، گفت: یگان حفاظت آران و بیدگل از افراد صادق و شجاعی شکل گرفته که از بهترین حافظان منابع طبیعی و مرتع استان اصفهان هستند و با کار زیاد کمبودها و کاستی‌ها را جبران کرده‌اند که باید بیش از پیش مورد تقدیر قرار گیرند.

انتهای پیام

نظر شما