شناسهٔ خبر: 23717860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول : اقدامات پدافندی در حوزه آب استان مورد توجه جدی قرار گیرد

یزد - ایرنا - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت: ضروری است اقدامات پدافندی و حفاظتی در منابع آب این استان بیشتر مورد توجه جدی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه، روابط عمومی استانداری یزد، محمدصادق طهماسبی در همایش و کارگاه آموزشی برنامه ایمنی آب استان، افزود: نقش آب در طراوت ،شادابی و سلامت جوامع بشری نقش بسیار پراهمیتی است و قدر و ارزش آب در زندگی کویرنشینان به عنوان پایه گذاران تمدن صلح جوی کاریزی در توسعه فعالیت های آنها از دیرباز محترم بود.
وی ادامه داد: ایرانیان همواره در طول تاریخ با ارج نهادن به این مایه حیات بخش، آب را به عنوان گوهره سلامت و بهداشت و حفظ آن را جزو وظایف انسانی و دینی خود می دانسته اند که استحصال آب به وسیله سازه بومی قنات و رصد و پایش روزانه آب استحصالی به وسیله یک ارگانیسیم زنده (به عنوان مثال ماهی) از ابتکار ایرانیان بوده است.
طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز از این دانش به صورت پیشرفته تر و استفاده هم زمان از سنسور های تابشی و پایش لحظه ای حیات ارگانیسم زنده در کنار واحدهای آزمایشگاهی و گندزدایی پیشرفته به صورت روزانه استفاده می شود.
وی افزود: شایسته است از تلاش های شبانه روزی شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و مدیریت مرکز بهداشت یزد که مراقبت و مواظبت از آب آشامیدنی مردم را برعهده دارند، تشکر شود.
بررسی تهدیدات منابع آب استان، شناسایی خطرات و رویدادهای مخاطره آمیز در حوزه آب ، برنامه پایش اقدام های کنترلی و اعتبار سنجی برنامه ایمنی آب از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش و کارگاه آموزشی یک روزه بود.
2088/ 2047/ خبرنگار: کبری دانشی انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما