شناسهٔ خبر: 23717849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر اتاق بازرگانی اردبیل:

وضعیت صادرات فرش مطلوب نیست/ هند و پاکستان رقیب ایران

اردبیل- دبیر اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: وضعیت صادرات فرش دستبافت در کشور مطلوب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین وثوقی ایرانی بعد از ظهر سه شنبه در آیین بازگشایی نمایشگاه گنجینه های نفیس دستبافته های داری اردبیل تصریح کرد: با وجود سابقه مطلوب صادراتی، امروز با کاهش صادرات از یک میلیارد و ۴۰۰ دلار به ۳۰۰ میلیون دلار مواجه هستیم.

وی افزود: شرایط فعلی اقتصاد کشور و فضای بین المللی به این وضعیت دامن زده و رقبایی هندی، پاکستانی و حتی افغانی با فرش ایران رقابت دارند.

دبیر اتاق بازرگانی استان تاکید کرد: چنین شرایطی ایجاب می کند که تولید فرش با کاربری زیرانداز کاهش یافته و در مقابل فرش ایرانی تابلوی نفیس منازل شود.

وثوقی با تاکید به اینکه فرش ایرانی تبلور خلاقیت، فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم است، ادامه داد: برای رقابت در بازارهای جهانی باید نسبت به تعریف کاربری جدید اقدام کرد.

وی برگزاری نمایشگاه دستبافته های نفیس را با هدف معرفی بخشی از توانمندی فرش ایرانی دانست و افزود: علاوه بر فرش دستبافت اردبیل، تولیدات شهرهای کاشان، اصفهان، نائین، قم، شهرکرد، بلوچستان و ترکمن صحرا در معرض دید عموم است.

دبیر اتاق بازرگانی استان با تاکید به اینکه بافندگان فرش گنجینه فرهنگی کشور  محسوب می شوند، ابراز امیدواری کرد برگزاری نمایشگاه ها بتواند بخشی از توانمندی بافندگان را به نمایش بگذارد.

گفتنی است نمایشگاه دستبافته های نفیس داری تا شش بهمن ماه در تالار خطایی اردبیل آماده بازدید شهروندان است.

نظر شما