شناسهٔ خبر: 23717827 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

30بهمن؛ اولین یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: اولین یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی دوشنبه، 30بهمن در کانون بسیج اراک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز، سوم بهمن در دومین جلسه هماهنگی یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی که در اداه کل حفظ آثار برگزار شد، گفت: مصوبات جلسه قبل انجام شده و باید برای برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی استان برنامه و محتوای مناسب تعریف کرد.
وی تصریح کرد: تا یکشنبه، 8بهمن شهرستان‌ها فرصت دارند در مورد شهدای قرآنی تحقیق کرده و اسامی آنان را اعلام کنند. آمار فعلی شهدای قرآنی به 62 شهید رسیده است، مردم می‌توانند ما را در این حوزه کمک کرده و اگر شهیدی فعال در رشته‌های قرائت قرآن، حافظ، هنرمند، مدیر، استاد، خادم می‌شناسند معرفی کنند.
مشایخی اعلام کرد: ساخت المان یکی از مصوبات جلسه قبل بود، المان را می‌توان طراحی یا از طرح‌های موجود استفاده کرد. هنرمندان استان می‌توانند در ساخت المان کمک کنند. اگر المان در ابعاد کوچک ساخته شد در موزه حفظ آثار نگهداری می‌کنیم تا با تکمیل موزه به این مکان انقال یابد.
وی ادامه داد: اولین یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی دوشنبه، 30بهمن در کانون بسیج اراک برگزار می‌شود. دیدار با خانواده شهدای قرآنی و دلجویی از این خانواده‌ها از برنامه‌هایی است که تا قبل از برگزاری یادواره انجام می‌شود. تهیه مستند، کتابچه یا بروشور از زندگینامه شهدا، ساخت کلیپ، خاطره‌گویی خانواده شهدا، تکریم خانواده‌ها و دعوت از سخنران از جمله برنامه‌هایی است که در این یادواره اجرا می‌شود.
مشایخی افزود: با توجه به اینکه تهران در حال برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم قرآنی است بهترست اسم شهید بابایی و شهید انصاری به عنوان مدیر و خادم قرآن با نوع فعالیت این شهیدان به تهران ارسال شود تا نام شهدای استان در زمره شهدای قرآنی مدافع حرم قرار گیرد.
وی گفت: دعوت از داودآبادی، حافظ نابینای جانباز، دعوت از صدا و سیما برای تبلیغ و اطلاع رسانی، نشست خبری با اصحاب رسانه، تبلیغات محیطی سطح شهر، دعوت از روحانیت برای شرکت در یادواره، تهیه بسته فرهنگی برای تکریم از خانواده ها از اقدامات اجرایی است.

نظر شما