شناسهٔ خبر: 23717812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرداری ایلام اقدامی برای مقابله با سد معبر انجام نمی‌دهد

R7718/P1336/S6,52/CT7

عضو شورای شهر ایلام گفت: متاسفانه به‌رغم وجود مصوبه شهرداری تاکنون اقدامی جهت اجرای مصوبه برخورد قاطع با چنین افرادی که حقوق شهروندان را نادیده گرفته و اقدام به مسدود کردن پیاده‌روها می نمایند انجام نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، پیاده‌روها که محل آمدوشد عابر ین هستند به‌عنوان بخشی از عرصه عمومی شهر، جایگاه خاصی در آمدوشد شهری دارند ولی پیاده‌روها و معابر اصلی و فرعی شهر ایلام همچنان در تسخیر مصالح ساختمانی دارندگان پروانه ساخت‌وساز است بوده و که موجب تخریب این معابر شده و آمدوشد عابر ین را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

ناآشنایی سازنده به قوانین ساخت‌وساز و کم‌کاری پیمانکاران به‌ویژه در مناطق پر تراکم شهر باعث شده است که مردم دل‌خوشی از این روند احداث ساختمان‌ها نداشته باشند .حصار کشی پیاده‌روها، ریختن مصالح به خیابان و بستن راه بر اهالی محل ، پر کردن جوی‌ها و ایجاد گند آب‌ها در گوشه و کنار معابر و گاها سرازیر شدن آب به حیاط و منزل در هنگام بارندگی تنها تعدادی از کارهای است که در اثر ناآگاهی و گاها به صورت تعامدی از سوی این افراد صورت می‌گیرد .

سد معبر عنوان قانونی است که برای این قبیل اعمال در نظر گرفته‌شده است و حتی قانون‌گذار جرائم و محکومیت‌های را نیز برای کسانی که آن را مرتکب می‌شوند در نظر گرفته است .البته در بخش ساختمان این عناوین و قوانین دچار کم لطفی از دو طرف شهرداری و مجری قرار می‌گیرد. در این بخش شهرداری ایلام کاملا پیاده رو ها را رها کرده و یا به‌طور کلی پیاده‌روها را فراموش کرده است.

دراین‌باره یکی از شهروندان ایلامی که به نام  م. امیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: سد معبر تجاوز به آزادی مشروع  و حقوق شهروندان داست و مانع آمدوشد شهروندان در محیط امن است، ولی یکی از امید آرزوهای ما ایلامی‌ها این است. کاش در شهر ایلام و مدیریت شهری چیزی به نام قانون و حق شهروندان وجود داشت.

وی ضمن گله‌مندی از شهرداری ایلام گفت: تاکنون ندیده و نشنیده‌ایم برخورد جدی با این قبیل افراد که حقوق شهروندی را نقض می‌کنند ، صورت  گرفته باشد .و روز به‌روز این معضل دامنه‌دارتر می‌شود.

اصلانی نیز  در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ایلام و مشکلات پیاده‌روها که توسط ساخت‌وسازهای مجاز مسدود شده‌اند اظهار داشت: واقعیت این است مردم ایلام توسط شهرداری حقوق شهروندی‌شان رعایت نمی‌شود. چون کل پیاده‌رو توسط سازندگان مسدود و مردم به‌ناچار باید در سطح خیابان‌ها آمدوشد نمایند.

وی گفت: هر تازه واردی که به شهر ایلام می‌آید از خود می‌پرسد که چرا؟ شهروندان ایلامی به‌جای پیاده‌رو در خیابان که محل تردد خودرو ها است رفت وآمد می‌کنند واین برای ایلام و فرهنگ مردم ایلام زیبنده نیست.

هادی کرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ایلام با اشاره به این معضل که حقوق شهروندان ایلام را نادیده می‌گیرد اشاره و اظهار داشت: برابر مصوبه شورای شهر ایلام شهرداری موظف به واگذاری برخورد با سد معبر به بخش خصوصی همچنین کمک از نیروی انتظامی جهت اعمال قانون است.

عضو و رئیس نظارت بر پیگیری مصوبات شورای شهر ایلام گفت: متاسفانه به‌رغم وجود  مصوبه شهرداری تاکنون اقدامی جهت اجرای مصوبه برخورد قاطع با چنین افرادی که حقوق شهروندان را نادیده گرفته و اقدام به مسدود کردن پیاده‌روها می نمایند انجام نداده است.

وی حداکثر ظرفیت مجاز برای سازند گان ساختمانی در استفاده از پیاده‌روها را 30 درصد پیاده‌رو عنوان کرد و گفت: متاسفانه در ایلام این موضوع انجام نمی‌شود و گاها کل پیاده‌رو و خیابان نیز مسدود می‌نمایند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: نگاه شهروندی قبیله‌ای و از طرفی عدم اهتمام شهرداری به برخورد باوجود مصوبه شورای و قول همکاری نیروی انتظامی موجب افزایش این معضل است.

انتهای پیام/

 

نظر شما