شناسهٔ خبر: 23717794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش مطرح کرد

پرداختن به عرفان‌های کاذب، اعتیاد و ماهواره در فاز اول تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش گفـت: در فاز اول تلویزیون تعاملی، موضوعاتی مانند دوستی و ارتباط با جنس مخالف، اعتیاد، خودکشی، عرفان‌های کاذب، عفاف و حجاب، فضای مجازی و ماهواره را در نظر گرفته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی علی‌اکبرزاده مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه های فاز اول این تلویزیون اظهار داشت: در حال حاضر برای آموزش خانواده‌ها روی آسیب‌های اجتماعی و برای جامعه فرهنگیان بر آموزش مدیران متمرکز شده‌ایم.

وی ادامه داد: در فاز اول از ۱۰ عنوانی که برای آسیب‌های اجتماعی مشخص کرده‌ایم، برای سه عنوان محتوا تولید کرده‌ایم.

علی‌اکبرزاده افزود: اولین محیط در موضوع آسیب‌های اجتماعی، خانه هست و اینکه چه راهکارها و پیشنهاداتی وجود دارد تا محیط خانه و شرایط آن برای دانش‌آموزان مناسب و امن باشد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های بعدی تلویزیون تعاملی را با موضوعات حوزه دوستی و ارتباط با جنس مخالف، اعتیاد، خودکشی، عرفان‌های کاذب، عفاف و حجاب، اینترنت و فضای مجازی و ماهواره در نظر گرفته‌ایم.

مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه‌ها با در نظر گرفتن محورهایی، به ارائه این آسیب‌ها خواهیم پرداخت.

وی افزود: در برنامه‌هایی که برای خانواده‌ها تهیه می‌کنیم با محوریت اینکه، مشکلات دانش‌آموزان چه هست و چه خطراتی آنها را تهدید می‌کند، حرکت می‌کنیم تا در مرحله بعدی بتوانند مشکل دانش‌آموزان را شناسایی کنند و با آن مواجه شوند.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: نکته بعدی این است که این مشکل چه راه حل‌هایی دارد؛ به عنوان مثال خانواده در درجه اول، آسیب‌های اطراف فرزندش را در زمینه‌های مختلف از جمله اعتیاد، خودکشی و عرفان‌های کاذب بشناسد و در مرحله بعد بداند هر کدام از این مسائل ممکن است چه عوارضی داشته باشد.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها با داشتن دانش آن عوارض، می‌توانند آسیب‌های فرزندانشان را شناسایی کنند و بعد با آسیبی که فرزندشانیه آن مبتلا شده است، مواجه شوند و طوری رفتار نکنند که گرایش فرزندانشان به آن آسیب افزایش پیدا کند و این را مد نظر داشته باشند که ممکن است محیط خانواده زمینه چنین گرایشی را ایجاد کرده باشد و در نهایت راه‌حل‌هایی برای درمان آسیب را به خانواده‌ها آموزش می‌دهیم.

مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش در زمینه راه‌های دسترسی به برنامه‌ها، گفت: این راه‌ها طوری خواهد بود که جامعه هدف، دسترسی به برنامه‌ها داشته باشند و با داشتن نام کاربری و کلمه عبور بتوانند برنامه‌ها را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها طوری تهیه شده‌اند که اگر خانواده‌ها به دلیل عدم آشنایی با فناوری‌های جدید، مجبور باشند از فرزندانشان برای دسترسی به آنها کمک بگیرند یا اگر برنامه‌ها در فضای مجازی پخش شود، دیدن‌شان برای افراد مختلف مشکلی نداشته باشد و آسیب‌زا نباشد.

علی‌اکبرزاده گفت: در این برنامه‌ها، تمام مباحث از زبان خانواده‌ها، کارشناسان و دانش‌آموزان مورد بررسی خواهد گرفت و برنامه‌ها طوری تهیه شده‌اند که جاذبه کافی داشته باشند؛ به طوری که بینندگان تمایل به دیدن کامل برنامه را داشته باشند.

وی درباره علت انتخاب این موضوعات ادامه داد: نیازسنجی‌هایی انجام گرفت و از طریق مطالعات و بازخوردهایی که در استان‌ها داشتیم و ارتباط آنها با مدارس و خانوادها منجر شد که برنامه‌هایمان را در این حوزه آماده کنیم.

مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه‌هایی برای مدیران مدارس تهیه کرده‌ایم و نظرمان این بوده که مدیران مدارس به عنوان پرچمداران آموزش و پرورش در مدارس هستند و می‌توانند با تغییر نگاه و جهت‌گیری، تغییرات مثبتی در روند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: ۲۰ عنوان آموزشی در تلویزیون تعاملی برای مدیران مدارس در نظر گرفته‌ایم که همزمان با افتتاح شبکه، این محتوا برای مدیران نیز قابل دسترس هست؛ هر برنامه تهیه شده برای مدیران در سه موضوع خواهد بود که راهکارهایی برای مدیریت بهتر مدرسه به آنان ارایه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما