شناسهٔ خبر: 23717638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان خبر داد:

دریافت ۷۲۱ پیامک تخلف از سوی مسافران اتوبوس‌ها در اصفهان

اصفهان - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان از ارسال ۷۲۱ پیامک تخلف از سوی مسافران اتوبوس‌ها به سامانه ۱۱۰۱۲۰ خبر داد و گفت: با رانندگان متخلف برخوردهای لازم انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین پورقیصری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  با همکاری اداره راه و شهرسازی استان ، تعداد پنج  نقطه پرتصادف اصفهان در  مدت ۱۰ ماهه سال جاری اصلاح شدند، اظهار داشت: همچنین تعداد ۶۷ نقطه پرتصادف شناسایی و برای رانندگان آشکارسازی و تیم های پلیس راه نیز در این راه‌ها مستقر شدند.

نصب ۲۰۴۸ سامانه سپهتن بر روی اتوبوس‌های برون‌شهری

وی از نصب دو هزار و ۴۸ سامانه سپهتن بر روی اتوبوس‌های برون‌شهری خبر داد و افزود: تاکنون ۹۲۵ فقره تخلف توسط این سامانه ثبت و دفترچه بیشتر رانندگان متخلف ضبط  شد ضمن اینکه این افراد از رانندگی  با اتوبوس مسافربری محروم  و تعدادی نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان از ارسال ۷۲۱ پیامک تخلف  از سوی مسافران اتوبوس‌ها به سامانه ۱۱۰۱۲۰خبر داد و ابراز داشت: با رانندگان متخلف برخورد های لازم انجام شد.

وی در توضیح تخلفات اتوبوس‌های بین شهری بیان داشت: استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توقف خودرو برای ادای فریضه نماز از جمله این تخلفات است و مسافران می‌توانند شماره پلاک اتوبوس را با ذکر تخلف و نقطه ارتکاب آن را به سامانه مذکور پیامک کنند.

برخورد با رانندگان متخلف در اولین پاسگاه پلیس

پورقیصری با اعلام این مطلب که در اولین پاسگاه پلیس راه با راننده متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود، گفت: در این مدت تعداد سه  هزار و ۸۷۴ دستگاه خودرو به علت سرعت غیر مجاز، ۴۵۹ خودرو به علت اضافه بار و هزار و ۹۴۳ خودرو نیز به علت انجام دو تخلف همزمان توقیف و به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل شدند.

وی با بیان اینکه گواهینامه رانندگی ۴۵۹ نفر نیز به علت کسب نمره منفی ضبط شده است به به کاهش آمار جان باختگان حوادث جاده ای در مدت ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: براساس اعلام پزشکی قانونی تعداد جان باختگان حوادث جاده ای در این مدت ۵ درصد و تعداد مجروحین نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

۶۰ درصد حوادث رانندگی جاده ای اصفهان تک خودرویی بوده است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد حوادث رانندگی جاده ای اصفهان تک خودرویی بوده است، اظهار داشت: بیشتر این حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که باعث منحرف شدن خودرو از جاده و واژگونی می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین واژگونی های رخ داده طی ۱۰ ماهه امسال را در جاده های شمالی استان نظیر آزادراه کاشان - اصفهان، کاشان به نائین و بزرگراه قدیم میمه به اصفهان بوده است، گفت: بیشتر حوادث مذکور بین ساعت ۴ عصر تا ۸ شب به وقوع پیوسته است.

پورقیصری به احداث ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت در نوروز ۹۷ اشاره و ابراز داشت: پلیس راهور همچنین ۳۰ استراحت گاه را برای ایام نوروز مشخص کرده است. 

نظر شما