شناسهٔ خبر: 23717606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مطالبات پرستاران به موقع پرداخت نمی‌شود

R7877/P1377/S6,71/CT7

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور عدم پرداخت مطالبات به‌موقع پرستاران را عمده چالش حوزه پرستاری کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طاهره زاهد‌صفت ظهر امروز همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم استان گیلان با اشاره به اینکه پرستاران نماد صبر و ایثار هستند اظهار داشت: پایداری با روحیه فردی پرستاران عجین شده است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه الگوی رفتاری و فعالیت اجتماعی پرستاران برگرفته از رفتار حضرت زینب(س) است تصریح کرد: پرستاران با الگوی رفتاری زینب‌گونه در مقابل رنج‌های این مسئولیت خطیر بردباری می‌کنند.

زاهدصفت ارتقاء حوزه سلامت و مراقبت با کیفیت و ایمن را از اهداف سازمان نظام پرستاری عنوان کرد و با تاکید بر اینکه پرستاری قدمت دیرینه دارد خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری ایران اسلامی روز به روز به‌سمت توانمندی و حرفه‌ای شدن پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شغل مقدس پرستاری در کشور تلاش می‌کند تا به اهداف اصلی و استاندارد‌ جهانی مراقبت از بیماران برسد گفت: اجرای مراقبت‌های بهینه از بیماران نیازمند فاکتورهایی خاص است که متاسفانه کشور در این حوزه در نقطه ایده‌آل نیست.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور شاخص نیروی انسانی را یکی از فاکتورهای اساسی در رسیدن به نقطه ایده‌ال مراقب‌های بهینه در حوزه پرستاری عنوان کرد و افزود: شاخص نیروی انسانی در حوزه پرستاری در کشور شاخص استانداردی نیست.

زاهدصفت با تاکید بر اینکه پرستاران‌ از تمامی توان خود برای اجرا کردن هرچه بهتر طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان استفاده می‌کنند گفت: جامعه پرستاری ایران با توجه به منابع موجود از سوی اساتید و پزشکان مطرح خارجی و در سطح بین‌المللی مطلوب ارزیابی شده است.

وی عدم پرداخت مطالبات به‌موقع پرستاران را عمده چالش حوزه پرستاری کشور دانست و با اشاره به اینکه جامعه پرستاری خواهان هیچ چیزی جز حق خود نیست خاطرنشان کرد: امروز در تعریف حق پرستاران با وجود تصویب قوانین، چالش‌های گسترده‌ای وجود دارد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور از فعالیت 200 هزار پرستار در سطح کشور خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد 170 هزار نفر در عضویت سازمان نظام پرستاری کشور هستند افزود: 3 هزار و 200 نفر از 5 هزار پرستار استان گیلان عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور هستند.

زاهدصفت با بیان اینکه تمامی انرژی و فعالیت اساسی سازمان نظام پرستاری کشور در راستای دریافت مطالبات پرستاران صرف می‌شود گفت: مدیریت درست منابع مالی در حوزه پرستاری بخش عمده مشکلات جامعه پرستاری کشور را برطرف کرده و سطح توانمندی و کارآمدی پرستاران را افزایش می‌دهد.

عکس از محمد رنجبر

انتهای پیام/ش

نظر شما